Wakacje to przede wszystkim czas zabawy i odpoczynku, więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Jednak wszyscy musimy pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o swoje i innych bezpieczeństwo. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje zawsze kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa.

Zatem zachęcamy do zapoznania się z filmem profilaktycznym przygotowanym przez Komendę Powiatową Policji w Jaśle we współpracy z Państwową Strażą Pożarną w Jaśle, Szpitalem Specjalistycznym w Jaśle oraz Nadleśnictwem Kołaczyce, dostępny w linku: http://tvjaslo.pl/wp-mp4-2020/20200613-01.php

Ogłoszenie

Szanowni Rodzice

Rachunki za pobyt dziecka w przedszkolu za miesiąc CZERWIEC 2020 r. są dostępne do pobrania na stronie: www.jammik.pl (zakładka Konto Rodzica)

login: adres e-mail rodzica

hasło: numer karty

W tytule przelewu proszę wpisać odpowiedni symbol podany na rachunku, który identyfikuje przelew w systemie, np. 92/20

 Należność należy wpłacić na konto: 13 8636 1015 2004 1603 5526 0001

BS Rymanów

Termin płatności upływa 10.07.2020 r.

PROSZĘ O TERMINOWE WPŁATY

Pytania odnośnie płatności lub w przypadku kłopotu z zalogowaniem na stronie prosimy kierować na adres e- mailowy przedszkola przedszkolenz@interia.pl lub telefonicznie 13 441-56-16.

Życzenia z okazji zakończenia roku szkolnego 2019/2020

Szanowni Rodzice,

za nami kolejny rok solidnej pracy, realizacji nowych wyzwań oraz twórczych działań dla dobra edukacji. To moment, gdy powinniśmy być dumni z tego, co udało się osiągnąć i zrealizować. To chwila, by formułować już cele na kolejny etap nauki. Koniec roku jest okazją by wszystkim Państwu podziękować za rzetelność, determinację i zaangażowanie, za wspieranie dzieci i motywowanie ich zwłaszcza podczas zdalnej edukacji. Życzymy Państwu, aby zbliżające się wakacje pozwoliły na odpoczynek od codziennych obowiązków i dały energię oraz inspirację do pracy w nowym roku szkolnym 2020/2021.

Kochane Przedszkolaki,

dziękujemy Wam za cudowne chwile spędzone razem. Życzymy Wam, aby nadchodzące wakacje były radosne, ciekawe, słoneczne, a przede wszystkim bezpieczne, by sprzyjały poznawaniu ciekawych miejsc i zawieraniu nowych przyjaźni. Życzymy Wam, by wakacje były czasem zasłużonego wypoczynku, byśmy wszyscy nabrali sił, zapału do pracy i do wesołych zabaw w przedszkolu w kolejnym roku szkolnym.

Absolwentom naszego przedszkola – dzieciom z grupy Nutki i Jagódki życzymy wielu sukcesów w rozpoczynającym się dla nich kolejnym etapie życia. Niech pogoda ducha oraz nowe inspiracje i przeżycia, które będą Wam towarzyszyły, dadzą Wam siłę do podejmowania nowych wyzwań, zamierzeń i dalszego rozwoju. Życzymy powodzenia!

  

Ogłoszenie

W związku z niekorzystną pogodą informujemy, że uroczystość zakończenia roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się na hali sportowej według wcześniejszego harmonogramu (wejście na halę bocznymi drzwiami).

Uprzejmie prosimy o założenie obuwia, które nie uszkodzi nawierzchni podłogowej hali.

Propozycje pracy z dziećmi w domu od 22 -26 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje, (pobierz). Rozmowa kierowana na podstawie wiersza: Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach? Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem? Dokąd możemy pojechać na wakacje? Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje? Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji? Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu
  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy:

3 – latki KP cz. 2 nr 21

4 – latki KP cz. 2 nr 61

Wtorek 23.06.2020 r.

 Mknie po torach pociąg: „u, u, u!.

Pasażerów wiezie chyba stu,

Każdy z nich dojedzie tam, gdzie chce.

Nagle maszynista woła: „nie!”.

Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk”,

Coś tam puka w dole:” puk, puk, puk”.

Maszynista to jest wielki zuch-

Znowu cały pociąg wprawił w ruch.

  • Rozmowa na podstawie piosenki:

– Kim jest konduktor?

-Gdzie pracuje konduktor?

-W jakie miejsca można jechać pociągiem?

-Jak trzeba zachować się w pociągu?

  • Wakacyjna wyliczanka:

Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas na morze?

Bardzo chętnie raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, każdy jechać z tobą może?

Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

Środa 24.06.2020 r.

  • Zakończenie roku szkolnego. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.
  • Dla chętnych dzieci:

Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych. Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru. Rodzic rozkłada na stolikach figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segreguje je według jednej, określonej przez Rodzica cechy (koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko na niebieskiej kartce  ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
  • Praca plastyczna Rożki lodowe.Dla dziecka: rożek lodowy wycięty z papieru, kolorowe waciki, klej – zwykły i z brokatem, kartka z bloku.Dzieci otrzymują lodowe rożki wycięte z papieru.Przyklejają je na kartce z bloku. Potem przyklejają do nich kolorowe kulki lodów wykonane z wacików. Na koniec dekorują je polewą, rysując na wierzchu kolorowe linie klejem z brokatem.

Piątek 27.06.2020 r.

Rodzic demonstruje dziecku ruch, a dziecko powtarza za nim:

– Marsz w miejscu z wymachem rekami ugiętymi w łokciach.

-Krok dostawny w bok ( np. w stronę drzwi), powrót.

-Krok dostawny w bok ( w stronę okna), powrót.

– 4 kroki w lewo, 4 w prawo.

– 4 kroki w prawo, 4 w lewo.

– Uderzenie lewą dłonią w uniesione prawe kolano, naprzemiennie z uderzeniem prawą dłonią w uniesione lewe kolano.

-Marsz w miejscu z wymachem prostymi rękami w bok i górę.

-Marsz z jednoczesnymi wymachami ręką nad głową ( raz prawa raz lewą ręką).

-Marsz w miejscu z prostymi rękami, wyciągniętymi w bok, i otwartymi dłońmi skierowanymi raz do góry, raz do dołu.

Cały układ powtarzamy, a po skończeniu następuje część relaksacyjna. Ułóżcie się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczy – czas na odpoczynek!

Dla chętnych:

-układ taneczny z rozgrzewką: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM-

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka:Wakacje

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • „Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci oraz opowiadania Letnie opowieści – echo w Tatrach.(pobierz). Doskonalenie emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • „Moje góry” – układanki. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Jadę pociągiem prawdziwym – zabawa do piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=W5Zpd12O10k
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyjcie bajkę, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&t=7s

Wtorek 23.06.2020 r.

  • „Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbior­nikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zabawy w wodzie. Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz, (pobierz).
  • Boogie woogie– zabawa ruchowa, orientacyjna. Rozwijanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 50 „Gdzie można to znaleźć?”Doskonalenie sprawności manualnej i orientacji na karcie.
  • Przypomnienie piosenki grupowej ,,My jesteśmykotki dwa”, dostepne w linkuhttps://www.youtube.com/watch?v=Ocum8_R756w
  • Dla chętnych dzieci: Zabawa z farbami – „ Co przypomina ci ta plama”– dziecko zagina kartkę, w zagięciu umieszcza trochę farby, zagina kartkę ponownie, ściska ją i rozkłada. Palcem rozciera plamę, aby otrzymać to, co sobie wyobraziło.

Środa 24.06.2020 r.

  • Serdecznie zapraszam wszystkie dzieci na spotkanie w przedszkolu.
  • Uroczyste zakończenie roku szkolnego – wysłuchanie wypowiedzi Pani Dyrektor,  wspólne rozmowy z dziećmi , dzielenie się przeżyciami z długiego pobytu w domu, pracy z rodzicami. Podziękowanie za sumiennie wykonywanie zadanych prac, wysyłanie zdjęć.
  • Rozdanie dyplomów, niespodzianek, teczek indywidualnych.
  • Dla chętnych dzieci:„Moja grupa przedszkolna jest jak…” – zabawa słowna.Doskonalenie umiejętności twórczego myślenia przez kończenie zdań.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Zajęcia o emocjach – przerażenie związane ze zgubieniem się. Zwrócenie uwagi na sposoby radzenia sobie z taką sytuacją. Historyjka obrazkowa, (pobierz).

  • Piosenka o beksie – przypomnienie piosenki, dowolny taniec. Doskonalenie koordynacji wzroko­wo-słuchowo-ruchowej, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s.51 –„Wakacje nad morzem”. Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Dla chętnych dzieci:Wykonanie mandali – na bazie koła  z plasteliny i wyciskanych różnych naturalnych przedmiotów: małe patyki, łuski szyszek, muszle, małe kamyki (z zachowaniem harmonii, rytmu).

Piątek 27.06.2020 r.

  • „Żegnamy przyjaciół!” – rozmowa na temat przygotowań do wakacji na podstawie doświadczeń dzieci, i opowiadania o naszych bohaterach – Walizka, (pobierz).Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • W Kartach pracy Plac zabaw cz.2, s. 52– doskonalenie spostrzegawczości.
  • Dla chętnych dzieci: Zabawa doskonaląca liczenie „Ile kroków jest do…”. R. wydaje polecenia, dziecko mierzy odległość krokami, licząc je.

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia:Wakacje

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Lato – przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
  • Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Wakacyjne plany”, (pobierz). Rozmowa na temat opowiadania.Gdzie wybierał się Bartek z rodzicami?Co mieli tam robić?Gdzie miał spędzić wakacje Tadek? Co miał robić w leśniczówce?Co Ania zamierzała robić nad morzem?Co Zosia planowała z rodzicami robić w górach?Kto miał spędzić wakacje na wsi?Co Helenka mogła tam robić?Gdzie wybierał się Krzyś?Co postanowili jego przyjaciele?
  • Zabawa muzyczno ruchowa – Zumba, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=-BB60CjlPXg&feature=youtu.be
  • Praca z 36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.
  • Praca z 37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

Wtorek 23.06.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę, (pobierz).
  • Zabawa dydaktyczna „ Podróżujemy po Polsce”. Dziecko naśladuje jazdę pociągiem. Rodzic zamienia się w motorniczego, który głośna oznajmia kolejne przystanki.

Gdynia – rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę na plażę.Gorący Piasek – dziecko biega na paluszkach.Hop do wody – dziecko kładzie się na dywanie udając pływanie.Uwaga fala- dziecko skacze wysoko udając przeskakiwanie wysokich fal.Relaks na plaży- dziecko kładzie się na dywanie, odpoczywa słuchając szumu fal.Fale na Morzu i Mewy – Odgłosy Natury, Muzyka Relaksacyjna https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

Zakopane – Rodzic zaprasza dziecko na wyprawę w góry.Zdobywamy szczyt – Dziecko naśladuje wspinanie się po górach , idzie powoli wysoko unosząc nogi.Jestem już na szczycie – Dziecko naśladuje wciąganie po linach.Schodzimy w dół – Dziecko maszeruję szybkim krokiem, następnie zatrzymuję się robi z dłoni lornetkę ogląda zdobyte szczyty.Podróż do domu – Rodzic jako motorniczy zaprasza dziecko do pociągu, wspólnie naśladując pociąg wracają do domu.

Środa 24.06.2020 r.

  • Zakończenie roku szkolnego. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.

Czwartek 26.06.2020 r.

  1. Bezpieczeństwo dzieci nad wodą / bezpieczne wakacje– link https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
  2. Bezpieczeństwo w górach/ bezpieczne wakacje – link – https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje,  (pobierz).
  • Zabawa dydaktyczna Znam… Przypominamy dziecku, że nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko oraz swój adres – informacje, które możemy podać policjantowi. (Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym). Możemy sprawdzić, czy dziecko zna swoje dane.
  • Zabawa dydaktyczna Numer alarmowy – Na kartce papieru zapisujemy numer alarmowy 112. Odczytujemy go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Następnie opowiadamy dziecku jakie służby ratunkowe, można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.
  • Praca z KP4.39 –   układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.

Piątek 26.06.2020 r.

  • Zajęcia plastyczno – techniczne – Wakacyjny obrazek. Papierowe talerzyki okrągłe i prostokątne malujemy na dwa kolory żółty i niebieski. Dodajemy odrobinę pomarańczowej farby tworząc zachodzące słońce. Z kartonu wycinamy łódki i żagle. Przyklejamy.Materiały:talerzyk papierowy okrągły lub prostokątny, farby plakatowe, pędzel, nożyczki, blok techniczny, klej.

  • Zajęcia plastyczne – Maska do nurkowania. Z papierowego talerzyka wycinamy środek. Na talerzyk naklejamy okulary i rurkę wycięte z fioletowego papieru. Maskę wykańczamy dorysowując elementy czarnym pisakiemMateriały:papierowy talerzyk, klej, nożyczki, fioletowy papier, czarny pisak.

  • Praca z KP4.40 –  doskonalenie zdolności grafomotorycznych, stymulowanie kreatywności.

Dodatkowe zajęcia:

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Karta pracy cz.4, s.78. Granie w parach w grę.
  • Karta pracy (B) Nowe Przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80 – (różowa książka dla 5 latków). Rysowanie po śladach.
  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby. Cz.2, s. 80 – (książka zielona dla 6 latków). Ćwiczenia w czytaniu.
  • Słuchanie wiersza „Co robią latem dni tygodnia?” G. Lech, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza: Jaka pora roku już nadeszła? O co zapytał swoje dni Tydzień? Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia? Ile dni wchodzi w skład tygodnia? Co lubisz robić w poniedziałek?

Wtorek 23.06.2020 r.

  • Karta pracy s. 73 – kończenie rysowania szlaczków.
  • Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków lub klocków. Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych (trójkąt, kwadrat, prostokąt), określanie ile patyczków potrzebowały do ułożenia danej figury.
  • Układanie działań: 3+4+3=10; 10-3=7; 7-3=4.
  • Karta pracy s.74 – opowiadanie co się dzieje na obrazku.
  • Utrwalenie nazw miesięcy.

Środa 24.06.2020 r.

  • Karta pracy s. 75 – czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego o wakacjach, kończenie kolorowania kredek według rytmu.
  • Praca plastyczna na temat „Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu?”. Dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu.
  • Karta pracy s. 77 – czytanie tekstu, rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach, kolorowanie rysunków.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Nadszedł czas pożegnania – zakończenie roku szkolnego.Pożegnanie Pani Dyrektor, nauczycieli i młodszych kolegów. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.

Piątek 27.06.2020 r.

  • Karta pracy s.78 – granie w parach w grę.
  • Zabawa badawcza „Dlaczego czereśnie pękają?”. Czereśnie kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość, skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchany balonik , nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest. Degustowanie czereśni całych i popękanych.

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Religia    

Witajcie Kochane Przedszkolaki.
Przed nami ostatni tydzień wspólnego poznawania Pana Boga.
Zanim się z Wami pożegnam, oto ostatnie nasze katechezy:
  1. https://view.genial.ly/5ecf53c4afd56f0d94332ba6/interactive-content-kazda-parafia-ma-swojego-patrona?fbclid=IwAR3KI6DdlvpKRJiS5KNLTrBuOHAPN8gvE4mXiGZ_QgJguYxdULzsgn1APbA
  2. https://view.genial.ly/5eb13926e4d83e0d37f286e4/social-horizontal-post-wakacje-czasem-radosnego-wypoczynku-z-bogiem?fbclid=IwAR0M6Yhg2GBGRjtiWsSt73XH_w9Emc7Ehuc8WjiqAOCSAvH1–GtvkL8WjI

Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki proszę o uzupełnienie katechez 52 i 53.

Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechez 55 i 56.

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl


 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Rodziców i Dzieci na zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Uroczystość odbędzie się w przedszkolu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa (obowiązek zakrywania ust i nosa). W przypadku sprzyjającej pogody pożegnanie odbędzie się na placu przedszkolnym.

Harmonogram:

24.06.2020 r.(tj. środa)

3-latki (Smerfy) – godzina 9:00

4-latki (Kotki) – godzina 10:30

5-latki (Krasnoludki) – godzina 13:00

25.06.2020 r. (tj. czwartek)

6-latki (Nutki) – godzina 9:00

5,6-latki (Jagódki) – godzina 11:00

Rodziców dzieci 6-letnich prosimy o dostarczenie w danym dniu darmowych kart ewidencji obecności dzieci – JAMMik. 

Propozycje pracy z dziećmi w domu od 15 -19 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Wakacyjne podróże

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Zabawy konstrukcyjne – Transport. Pojazdy i klocki. Dzieci budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Mogą również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.
  • Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje,  (pobierz).

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

  • Wykonanie ćwiczeń w Kartach Pracy: 4 – latki  Karty pracy, cz. 2, nr 56

Wtorek 16.06.2020 r.

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Lody poziomkowe”. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu,dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=w8mPTZXGbe8
  • Wysłuchanie odgłosu fal morskich (szumu morza), dostępnego w linku: https://www.youtube.com/watch?v=cnvHLmQXkmo 
  • Ćwiczenia grafomotoryczne – Fale morskie. Potrzebne będę: arkusz papieru, kredki. Dziecko kreśli fale morskie: najpierw w powietrzu (prawa ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysuje je na dużym arkuszu. Naśladuje przy tym szum morskich fal na głosce sz.

Środa 17.06.2020 r.

  • Zabawa kolorami – Kolory lata. Kartki w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach. R. rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź R., np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.
  • Zabawa matematyczna – Ile jest łopatek? Kostka z oczkami, dla każdego dziecka: sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny. R. rozdaje dziecku sylwetę wiaderka. Prosi dziecko, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwet tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka.
  • Zabawa matematyczna- Porównaj, gdzie jest więcej. Sylwety zabawek do piaskownicy. R. rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej i sprawdziło, układając je w pary.
  • Wykonanie Ćwiczeń w Kartach Pracy:

3 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 19, 20

4 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 57, 58

Czwartek 18.06.2020 r.

  • Ćwiczenia ortofoniczne – Pojazdy. Obrazki przedstawiające pojazdy: rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód osobowy. R. pokazuje jeden obrazek. Dziecko nazywa przedstawiony na nim pojazd, naśladują ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji. R. pokazuje obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówiąc, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie R. podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko wskazuje odpowiednie pojazdy.
  • Wykonanie Ćwiczeń w Kartach Pracy: 4 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 59, 60
  • Praca plastyczno – techniczna „Środek lokomocji”, rozwijamy wyobraźnie i pomysłowość.Wykonaj dowolny środek lokomocji wybraną przez siebie techniką plastyczną np.:

Samochód wykonany jest z plastikowych rurek i guzików.

 

 

Samolot wykonany jest ze spinacza i patyczków do lodów.

 

 

 

 

Piątek 19.06.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych. Ćwiczenia w pozycji leżącej-Zabawy nad wodą:

-Deska-dziecko leży na brzuchu, ręce wyciągnięte przed siebie, proste nogi unosi nad podłogę i opuszcza.

-Pływanie żabką- dziecko w leżeniu na brzuchu naśladuje pływanie- energicznie wykonuje ruchy rękami i nogami.

-Styl grzbietowy-dziecko w leżeniu na plecach, prostuje ramiona za głową, przesuwa je szerokim łukiem po podłodze w stronę ciała i unosi ręce górą do początkowej pozycji przy głowie.

-Rowerek wodny- dziecko leży na plecach, rodzic chwyta je za stopy. Dziecko ugina jedną nogę, a drugą prostuje naprzemiennie- jak przy pedałowaniu na rowerze.

Ćwiczenia w pozycji siedzącej:

-Wiosłowanie- dziecko siedzi w rozkroku, z prostymi nogami. Rodzic chwyta dziecko za ręce i lekko pociąga do przodu, by wykonało lekki skłon, a później odchylenie do tyłu.

-Samoloty- siad skrzyżny naprzeciwko siebie. Jedna osoba przyjmuje role pilota i wykonuje ruchy tułowiem i rękami wyprostowanymi w łokciach, szeroko rozchylonymi na boki. Druga osoba na zasadzie lustra powtarza te ruchy. Następuje zmiana ról.

Ćwiczenia w pozycji stojącej:

-Pływanie kraulem- dziecko wymachuje prostymi ramionami naprzemiennie, do przodu oraz do tyłu, z lekkim pochyleniem tułowia w przód i tył.

-Wspinaczka- dziecko wykonuje marsz w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami, uderzają lekko prawą dłonią w lewe kolano i lewą dłonią w prawe kolano.

– Przejście przez kładkę nad strumieniem- dziecko przechodzi po narysowanej kredą linii (lub po sznurku, włóczce ) stopa za stopą, z jednoczesnym uniesieniem rąk w bok.

– Wygrzewanie na słońcu – dziecko wykonuje wdech nosem (ręce bokiem w górę) i wydech ustami (ręce bokiem w dół)- ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

  • Zabawa „Jedzie pociąg z daleka”, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka: Lato

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • „Kolory lata” . Rozwijanie wiedzy o barwach. „Malowanie kolorów lata” – praca z karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 47. Rozwijanie wiedzy o barwach i umiejętności manualnych.
  •  „Rośliny mogą leczyć!” – pogadanka na temat popularnych roślin, wsparta opowiadaniem Letnie opowieści – rośliny na mojej działce i ilustracjami. Pobudzanie u dzieci ciekawości świata,(pobierz).
  •  „Rośliny w okolicach swojego domu” – zajęcia terenowe z kartą pracy Plac zabaw cz.2. s.46.
  • Dla chętnych dzieci: Gra w kolory”.

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej. Na środku leży chusta animacyjna (lub inna kolorowa chusta dostępna w domu), pośrodku chusty stoi R. z piłką i rzuca ją do dziecka. R. przy rzucaniu mówi jakiś kolor. Jeśli dziecko nie złapie piłki lub złapie ją, słysząc słowo: czarny, obiega krąg dookoła.

Wtorek 16.06.2020 r.

Środa 17.06.2020 r.

  • „Kolory tęczy” – rozmowa na temat powstawania i kolejności kolorów tęczy na podstawie doświadczeń dzieci i filmu, dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  • Malowanie palcem tęczy – rodzic uczy dziecko wierszyk- Człapie powoli żółwik Ziemowit, niesie grającą fujarkę. Następnie tłumaczy, że początkowe głoski (lub pierwsze sylaby) słów w tym zdaniu są początkiem nazw kolorów tęczy, od góry do dołu: cz – czerwony, po – pomarańczowy, żół – żółty, zie – zielony, nie – niebieski, gra – granatowy, f – fioletowy.
  • „Tęcza w ogrodzie”– eksperyment. Wdrażanie dzieci do uważnego patrzenia i wyciągania wniosków. Problem do rozwiązania: Co się stanie, gdy do wystawionej na słońce miski z wodą wlejemy olej? Dziecko podaje hipotezy. Przeprowadzenie eksperymentu: dziecko wynosi miskę z wodą na ostre słońce. Wlewa parę kropli oleju. Obserwuje. Lekko miesza patykiem wodę z olejem. Dodaje więcej oleju. Wnioski: po wlaniu oleju do wody pojawiło się w niej wiele kolorów. Wyjaśnienie: kolory zostały wywołane przez światło, którego promienie załamały się między warstwami oleju. Kolory pojawiły się w innej kolejności niż w tęczy.
  • Dla chętnych dzieci: Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q&t=6s

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zwariowana pogoda,(pobierz).
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.

– „Pogoda” – R. daje dziecku gazetę i woreczek foliowy. Dziecko kładzie je na podłodze. Dziecko reaguje na polecenia: pada deszczyk – cichutko uderzają paluszkami o leżącą na podłodze gazetę; wieje wietrzyk – cichutko pocierają palcami o woreczek; uwaga, błyskawica – zakrywają oczy rękami; wielki grzmot – mocno szeleszczą gazetami; wielki huk – mocno szeleszczą woreczkami.

– „Plażowanie” – dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym. Na sygnał R. podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.

– „Przeciąganie liny” – R z jednej strony liny, dziecko z drugiej. Dziecko, przeciąga linę w swoją stronę, wygrywa zespół, który przeciągnie drużynę poza wyznaczoną linię.

Piątek 19.06.2020 r.

  • „W pięknym ogrodzie…” – rozmowa na temat artystów i ich pracy na podstawie doświadczeń dzieci, opowiadania Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym” oraz karty pracy. Zapoznanie dzieci z pracą artysty: malarza, rzeźbiarza, poety, muzyka, (pobierz).
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 49 – „Artyści w ogrodzie”.
  • Dla chętnych dzieci: Gra interaktywna – Lato- ćwiczenia spostrzegawczości dostępnej w linku: https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia:Lato 

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Wysłuchanie wiersza B. Szelągowska – “Tato, czy już lato?”,  (pobierz). Rozmowa na temat wiersza.
  • Rozsypanka literowa- LATO, (pobierz).Dziecko układa litery i odczytuje powstałe hasło „LATO”, dzieli słowo na sylaby i głoski, wyodrębnia głoskę na początku (A) i na końcu (O).
  • Nauka piosenki – Lato płynie do nas, (pobierz) link – https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA

Wtorek 16.06.2020 r.

  • „Letnie zagadki”- zabawa dydaktyczna, (pobierz).
  • Obejrzyj film – Strach przed burzą – Epizod 20 – Pełny odcinek – Tupcio Chrupcio Polski, dostepny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=a8w_7eCq7pU
  • Zabawa paluszkowa –  Letnia burza, (pobierz).
  • Praca z KP4.33b –  utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej.

Środa 17.06.2020 r.

  • Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?” – rozmowa z dzieckiem na temat – Kiedy powstaje tęcza?
  • Obejrzyj film – Tęcza dla dzieci malowana różdżką, dostepne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl
  • „Kolory tęczy” – przeliczanie i nazywanie kolorów na tęczy.

  • Praca z KP4.33a –  doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznych, dekodowanie.
  • Zajęcia plastyczne – Tęcza – malowanie farbami plakatowymi kolorowej tęczy.

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Zwierzęta i owady na łące” – zajęcia dydaktyczne, utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt i owadów łąkowych.
  • Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka- link –https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
  • Praca z 34b – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem przedmiotów niekonwencjonalnych – butelki plastikowej, (pobierz).

Piątek 19.06.2020 r.

  • Ciekawa rozgrzewka dla Dzieci na WF – Praktyczne Ćwiczenia!, dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
  • „Lody” – dyskusja na temat sposób powstawania lodów i ich właściwości.
  • „Bananowe lody” – przygotowanie własnoręczne lodów z bananów, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=EtLm_PTf0N0
  • Praca z KP4.35 –  doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia.

Zajęcia dodatkowe:

  1. Jak zrobić ciastolinę w domu! (my3 eksperymenty) my3 – tv dla dzieci – link – https://www.youtube.com/watch?v=hbvejrghw_k
  2. Jak zrobić lody z plasteliny / ciastoliny! Lody w kształcie arbuza, jabłka i czekoladowy! – link – https://www.youtube.com/watch?v=fOLZIc4FOgQ
  3. Łąka – rośliny i zwierzęta, Edvard Grieg – Poranek – link – https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
  4. Molicka Maria – Bajki terapeutyczne [Audiobook PL] – link – https://www.youtube.com/watch?v=UuvWpAIwCXg
  5. Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – link –https://www.youtube.com/watch?v=d0J_Mmd_Dxg 

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Wakacyjny czas

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Karta pracy cz.4, s.67 – otoczenie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
  • Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza:Kto przesyłał uśmiechy?Komu przedszkolak przesłał uśmiechy?Dlaczego przesyłał je dzieciom?
  • Karta pracy cz.4, s.68-69 – oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.
  • Karta pracy cz.4, s.70 – rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania ręki od kratki.

Wtorek 16.06.2020 r.

  • Nauka piosenki „Hej przedszkole ukochane”, dostępna w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

Słowa piosenki:

1.Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki

A ty już kończysz swe siedem lat

Żegnasz zerówkę lub sześciolatki

I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok, a może dwa.

2.A kiedy czerwiec jak woda płynie

Na dworze lata nadchodzi dzień

Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek

Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę

Bo po wakacjach nie wrócisz już

Wspominaj często przedszkolne progi

By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

 

Środa 17.06.2020 r.

  • Zabawa „Burza na morzu”.

Dziecko siada na krzesełku, a rodzic wypowiada komendy, na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem:

– Spokój na morzu – dziecko delikatnie kołysze się na boki na krzesełku i cicho mówi szszyy.

– Na lewą burtę – dziecko wychyla się na lewą stronę.

– Na prawą burtę – dziecko wychyla się na prawą stronę.

– Burza na morzu – dziecko wstaje i mocno kołysze rękami wyciągniętymi w górę.

  • Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji, (pobierz).
  • Karta pracy cz.4, s.71 – Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Morze, góry czy jeziora”- karta pracy. Łączenie dziecka z odpowiednim miejscem, dostępne w linku: http://2.bp.blogspot.com/-880hSI9Ioi8/VAxR1UK1nGI/AAAAAAAADvQ/lWXbnL5tS6I/s1600/scn0069.jpg
  • Wakacyjne marzenia – praca plastyczna.Na szkłach okularów dzieci mają narysować miejsce, w którym chciałyby spędzić wymarzone wakacje. Muszą także dorysować nos, usta, brwi a także dorobić włosy. Obrazek należy pokolorować , dostępne w linku: https://3.bp.blogspot.com/-6Nul9o34GII/WUaHZL1g8WI/AAAAAAAACQg/xs5WqUCVdJAwOU5WcKxvSFTooZno8TXlQCLcBGAs/s1600/Wakacyjne%2Bmarzenia.jpg
  • „Moje wspomnienia z wakacji”- swobodne wypowiedzi dziecka, na temat tego, gdzie spędziło ostatnie wakacje.
  • Ćwiczenia ruchowe „Syreny”.

– Syreny wzywają marynarzy – w pozycji stojącej dziecko wykonuje różnego rodzaju wymachy ramion, starając się by ruchy były płynne, delikatne.

– Syreny zanurzają się i wynurzają z wody – siad klęczny, przejście do klęku w połączeniu z wymachem ramion w górę, powrót do siadu klęcznego, opuszczenie ramion.

– Syreny czeszą włosy – siad płaski. Dziecko wykonuje powolne ruchy naśladując czesanie włosów, stara się sięgnąć jak najdalej wokół siebie, bo włosy są bardzo długie.

– Syreny czyszczą ogony – siad płaski, skłon w przód. Dziecko staraj się dosięgnąć jak najdalej ( do stóp ) by wyczyścić ogon.

– Syreny suszą włosy – leżenie przodem, dłonie przy klatce piersiowej. Dziecko podnosi się na rękach, wyginaj grzbiet w łuk, starając się wytrzymać w tej pozycji przez kilka sekund (rozciąganie mięśni brzucha).

Piątek 19.06.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych w formie metody zabawowej.
  1. Na początek rozgrzewka,którą znajdziecie na stronie: https://youtu.be/MG6iPAU2b0I
  2. ,,Magiczne koło” – losowanie za pomocą koła różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych.Włączcie wesołą muzykę i zakręćcie kołem  przynajmniej 5 razy – losujemy na przemian raz dziecko, raz rodzic, dostępne w linku: https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
  3. Piosenka do zabawy, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=U7OOKkx_SRc

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Język angielski

GRUPA 5-LATKI

W tym tygodniu utrwalimy nazwy zwierząt.

cat- kot

dog- pies

bird- ptak

fish- ryba

turtle- żółw

Nauka piosenki I love petsKocham zwierzęta(CD, nagranie 34)

I’vegot a cat with yelloweyes- Mam kota z żółtymi oczami

I’vegot a dog with a red nose- Mam psa z czerwonym nosem

I’vegot a bird with greeneyes- Mam ptaka z zielonymi oczami

I’vegot a turtle with blueeyes- Mam żółwia z niebieskimi oczami

Proszę poszukać w domu obrazki przedstawiające zwierzęta o których się uczycie lub narysujcie je. W momencie gdy usłyszycie nazwę zwierzęcia wskażcie palcem na dane zwierzę.

GOODBYE

 

GRUPA 5-6 LATKI

W tym tygodniu utrwalimy nazwy zwierząt.

tiger- tygrys

elephant- słoń

zebra- zebra

giraffe- żyrafa

parrot- papuga

Nauka piosenki Lookaround- Rozejrzyj się wkoło(CD, nagranie 35)

I cansee a tiger- Widzę tygrysa

I cansee a zebra- Widzę zebrę

I canseeanelephant- Widzę słonia

I cansee a parrot- Widzę papugę

I cansee a giraffe- Widzę żyrafę

Proszę rozłożyć na podłodze karty z obrazkami zwierząt lub je narysować, podczas słuchania piosenki dziecko wskazuje palcem na zwierzątko które słyszy.

GOODBYE

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl


Religia

Witajcie Przedszkolaki. Trwa miesiąc czerwiec, który jest w sposób szczególny poświęcony Najświętszemu Sercu Jezusa.

  • https://view.genial.ly/5ee63230f319630d74c4a804/interactive-content-chce-nasladowac-jezusa-w-milosci-i-dobroci?fbclid=IwAR0XxwT41IV7980qMfVPl7T2hlY4GMyjzmUCytOHUrqHnoM9YY1TYb3M2wk

Ta katecheza jest przygotowana na 2 zajęcia katechetyczne. Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 54. Dzieci z grup Krasnoludki i Jagódki proszę o narysowanie serca.

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl

Propozycje pracy z dziećmi w domu od 8 -10 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Zabawy na świeżym powietrzu

Poniedziałek 8.06.2020 r.

  •  „ Jakie to sporty?”– praca z obrazkiem, nazywanie sportów letnich na podstawie obrazków np. z internetu, opisywanie obrazków, wypowiedzi na temat sportów letnich. Celem zadania jest wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat, wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich. Proszę porozmawiać z dziećmi jakie sporty letnie można uprawiać? Jakie można wykonywać z całą rodziną? Jak należy się do nich przygotować?
  • „ Start, meta”- zabawa bieżna, np. w ogrodzie lub na podwórku. Celem zabawy jest poprawne reagowanie na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej. Na hasło Start! Dziecko biegnie w ustalonym przez rodzica kierunku, na hasło Meta! Staje w miejscu i stara się nie ruszać. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Wtorek 9.06.2020 r.

  • „Gimnastyka to zabawa”- zajęcia ruchowe przy muzyce. Celem zajęć jest wyzwalanie aktywności ruchowej przy muzyce. Zapraszam rodziców i dzieci do zabawy muzyczno – ruchowej ,,Gimnastyka”,  dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=UD3N8JV0GRc 

Środa 10.06.2020 r.

  • „ Piłka- piłeczka”- zabawa matematyczna, której celem jest porównywanie cech fizycznych przedmiotów, zabawa polegać będzie na oglądaniu różnych rodzajów piłek dostępnych w domu od piłeczki pingpongowej do piłki do koszykówki (można posiłkować się internetem), porównywanie wielkości, kształtów, ciężaru, koloru.
  • „Najmniejsza- największa”- zabawa matematyczna, której celem jest układanie przedmiotów w odpowiedniej sekwencji i ćwiczenie przeliczania przedmiotów na konkretach. Proszę przygotować dla dziecka pięć papierowych kół różnej wielkości. Zadaniem dziecka będzie ułożenie kół od najmniejszego do największego oraz przeliczanie kół. Koła można przykleić również w wymienionej kolejności na kartkę i z każdego koła zrobić „emotikony” z różnymi nastrojami, emocjami.
  • „Bańki mydlane”- swobodne puszczanie baniek na świeżym powietrzu. Celem zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania oraz doskonalenie umiejętności przeliczania Zabawa polega na tym, aby dziecko łapało zrobione przez rodzica bańki według instrukcji np. Złap małą bańkę, złap dużą bańkę. Bańki można również przeliczać np. Kto złapie więcej?

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka: Zwierzęta duże i małe

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  • „Gdzie mieszkają dzik, żmija i łoś?” – rozmowa na temat dzikich zwierząt i zabawa dydaktyczna. Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce, (pobierz).
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 43. –„Co to za zwierzę?” Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta.
  • „Robimy trąbofony” – wykonanie instrumentów muzycznych. Przygotować: rolkę po ręczniku papierowym, balon i nożyczki. Dziecko odcina fragment balonu i próbuje go naciągnąć na otwór rolki. Dziecko gra na instrumencie, dmuchając w niezaklejony balonem koniec rolki.
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyj bajkę edukacyjną  ,,Leśne zwierzęta” dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE

Wtorek 9.06.2020 r.

  • „Kto mieszka w lesie?” – rozmowa na temat zwierząt mieszkających w polskich lasach na podstawie doświadczeń dzieci i bajki ,,Zwierzęta lasu”: https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 45 ,,Kto mieszka w lesie?”
  • „Żmija” lepienie węża z plasteliny.

Środa 10.06.2020 r.

  • Zoo – nauka piosenki i inscenizacji do niej. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=upHa1EtFDMI
  • „Ale w zoo jest wesoło!” – rysowanie wspólnej pracy przedstawiającej zoo. Kształtowanie zdolności plastycznych. Robiąc pracę słuchaj „Piosenki o zwierzętach” dostępne w linkach:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=4cFqUGq5qKQdzungla/
  2. https://www.youtube.com/watch?v=3ADerlU5cow
  3. https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 44. Od najmniejszego do największego” – kształtowanie umiejętności segregowania zwierząt pod względem wielkości.
  • „Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta (lwa, bociana, kozę, wilka, małpę, słonia, wróbla, sowę, osła). Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu.
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyj bajkę dostępna w linku; https://www.youtube.com/watch?v=s_gYL6CdnnA&list=PLHAKYSUVjpEDRhejQnP9MMRPH9yAUWp8L&index=6

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia  – Zwierzęta duże i małe

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  • Oglądanie filmu dla dzieci – Lulek jedzie do ZOO, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM. Rozmowa na temat filmu.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych połączone z czytaniem wyrazów globalnych, (pobierz). Wyróżnianie litery w nagłosie, umiejętność głoskowania i sylabizowania podanych wyrazów.(pobierz).
  • Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia, doskonalenie sprawności manualnej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Praca z KP4.30 – umieszczenie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji w przestrzeni, identyfikowanie zwierząt po fragmencie ciała, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Zabawa ruchowa – Idziemy do zoo, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=i4WIxYKYAWs

Wtorek 9.06.2020 r.

Proponowane pytania:Jaką wyjątkową cechę miała żyrafa Giga?Jak wykorzystywała długą szyję?Jak zachowywała się, gdy inne zwierzęta ją chwaliły?Z czym mogła mieć trudności?Jakie słowa najczęściej powtarzała żyrafa?Czy to ładnie przechwalać się przed innymi?Z czym nie mogła sobie poradzić?Kto jej wtedy pomógł?

Proszę podsumować rozmowę w taki sposób, aby uświadomić dziecku, że każdy ma różne umiejętności, jedni świetnie tańczą, inni dobrze czytają albo potrafią pięknie rysować, a jeszcze inni bardzo szybko biegają. Nie należy się przechwalać takimi umiejętnościami, bo jest to niekulturalne i świadczy o próżności. Można natomiast wykazać się takimi umiejętnościami, np. podczas występów, konkursów lub pomagając innym, tak jak zrobiła to antylopa Mila.

  • Praca plastyczna – Maska żyrafy, (pobierz). Wytnij maskę, wytnij  otwory na oczy i ozdób według własnego pomysłu, doczep po bokach gumki.
  • Praca z KP4.31a – łączenie symboli parków narodowych ze zdjęciami odpowiednich zwierząt, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej.
  • Praca z KP4.31b –  doskonalenie zdolności grafomotorycznych, klasyfikacja, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Nocne zwierzęta w Polsce. Co się kryje w ciemnościach?, dostępne w linku: https://podroze.onet.pl/polska/nocne-zwierzeta-w-polsce-co-sie-kryje-w-ciemnosciach/wsqy6n7

Środa 10.06.2020 r.

  • Praca z KP4.32a –  poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Wysłuchanie fragmentu utworu z cyklu „ Karnawał zwierząt” Camille’a Saint-Saensa. Utwór dostępny w  linku: https://www.youtube.com/watch?v=k2RPKMJmSp0 (proszę przesłuchać fragment od. min 6:15- Słoń) Podczas słuchania utworu dziecko zastanawia się, jaki charakter ma muzyka i jakie zwierzę ilustruje  rodzic nie zdradza tytułu).
  • Walc Słonia– zabawa ruchowo-interpretacyjna do muzyki.Dzieci tańczą w rytm walca. Poruszają się ciężko jak słonie, kołysząc się na boki. Wskazówka dla rodzica: istotą zabawy nie jest opanowanie kroków walca, lecz samo interpretowanie ruchem słyszanej muzyki. Propozycja utworu do zabawy dostępna w linku:https://www.youtube.com/watch?v=lX0qyhJcACk
  •  „Gdzie są zwierzęta?” –  zabawa z ( wypychanką) –W.26-27.
  • Praca z KP4.32b –  poszerzenie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

Dla chętnych dzieci:

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Wakacyjne podróże

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  •  Słuchanie piosenki pt., „Lato, lato, lato” , dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ – rozmowa na temat piosenki.
  • Wykonanie łódki według instrukcji – karty pracy 4, str. 60, rysowanie po śladach.
  • Zapoznanie z treścią utworu Danuty Gellnerowej ,,Z wizytą u babci”, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza.Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów. Zwrócenie uwagi na piękno polskiej wsi. Podkreślenie jej walorów wypoczynkowych i zdrowotnych.
  • Zagadki ruchowo-graficzne ,,Co zobaczymy na wsi?”. Rysowanie w powietrzu kształtów kojarzących się ze wsią; odgadywanie przez dzieci, co zostało narysowane.

Wtorek 9.06.2020 r.

  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby „Wakacyjne podróże”. Książka Nowe przygody Olka i Ady s.84-85 (na okładce dzieci na łące)- Rodzic czyta, a dziecko ogląda ilustracje.Rozmowa na temat opowiadania: Co Olek, Ada i tata planowali od samego rana?Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?Jakie kontynenty były widoczna na globusie?Co wskazywał palec Olka?Co wskazywał palec taty?Gdzie chciała pojechać mama?Co wspominała cały czas Ada?Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
  • Praca plastyczna „Wakacje na wybrzeżu”. Przybory:kartka z bloku technicznego, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.Pomalowanie kartki na trzy pasy: żółty- piasek, niebieski- morze, jasnoniebieski- niebo, dorysowanie elementów wakacyjnych
  • Zabawa ruchowa „Na wakacjach”.

Dziecko zajmuje dowolne miejsce na dywanie. Rodzic mówi:

– Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.

Dziecko naśladuje głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysuje w powietrzu fale.

Małe fale – szumią cicho. Dziecko cicho naśladuje szum fal.

Duże fale – szumią głośno. Dziecko głośno naśladuje szum fal.

– Wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką.

Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór – dziecko miarowo oddycha, wykonuje ciężkie kroki.

– W górach można spotkać echo. – dziecko naśladuje sylaby i wyrazy wypowiadane przez rodzica.

Dziecko leży na dywanie i słucha muzyki relaksacyjnej „głosy przyrody”, dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

  • Rysowanie po śladzie drugiej połowy rysunków, kolorowanie ich – karty pracy 4, str. 61.

Środa 10.06.2020 r.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu. Potrzebne 10 klocków. W zależności od zadania dziecko odejmuje lub dodaje klocki i podaje wynik.

– Zadanie 1. Na hali, na hali, juhas 10 owiec pasie. Dwie w góry mu uciekły. Ile masz teraz owiec juhasie?

– Zadanie 2. Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody. Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi ile owiec w zagrodzie śpi?

– Zadanie 3. Na hali, na hali, raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec, 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

– Zadanie 4. Na łące pod górą, juhas owce pasie, cztery czarne owce i pięć białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

  • Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce. Dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku technicznego i maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu. Maluje drzewa iglaste u podnóża gór.
  • Książka Nowe przygody Olka i Ady s.92-93 (na okładce dzieci na łące)- Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.
  • Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc – karty pracy 4, str. 62.
  • Utrwalenie piosenki pt., „Lato, lato, lato” https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Język angielski

GRUPA 5- LATKI

Proszę o powtórzenie piosenki Wiggle fingers (CD, nagranie 29)

W tym tygodniu nauczymy się pytać o to ile kto ma lat.

How old are you- Ile masz lat?

How old is baby?- Ile lat ma dziecko?

Nauka rymowanki How many?- Ile? (CD, nagranie 32)

ona cake- jedno ciasto

two balloons- dwa balony

sad baby- smutne dziecko

happy baby- szczęśliwe dziecko

Podczas odtwarzania nagrania proszę zachęcać dziecko do wspólnego recytowania , wyklaskiwania rytmu utworu oraz pokazywania na palcach odpowiednich liczb.

GRUPA 5-6 LATKI

Proszę powtórzyć piosenkę Shapes everywhere (CD, nagranie 30)

What shape is it?- Jaki to kształt?

Historyjka obrazkowa (CD, nagranie 32)

I can count shapes- Potrafię liczyć kształty

This is a circle- To jest koło

This is a square- To jest kwadrat

This is triangle- To jest trójkąt

Nauka rymowanki I can count shapes ( CD, nagranie 33)

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl


Religia

Witajcie Kochane Przedszkolaki
W najbliższy czwartek będziemy obchodzić Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa zwaną Boże Ciało. Będziemy czcić Pana Jezusa ukrytego w Białym Chlebie, który będzie odwiedzał naszą miejscowość.
Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 45.
Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki o uzupełnienie katechezy 46.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji dostępnej w linku: https://view.genial.ly/5edd305a8adbb80d10fdffc3/interactive-content-uroczystosci-bozego-ciala?fbclid=IwAR2yqQrHqaU-uRGN9-_7GHBqFih3qNewNqQtLR6CfbfmciASE9rb2XqJYbY

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl