Szanowni Rodzice

Dziękujemy serdecznie za zaangażowanie i trud jaki wkładacie w pracę z dziećmi w domu. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy dużo zdrowia!

Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech,  zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 Poniżej przedstawiamy propozycję pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień – od 6 do 10 kwietnia – dla poszczególnych grup.

Grupa: 3 – 4 latki „Smerfy”

Tematyka na ten tydzień to: Wielkanoc

Poniedziałek – 06.04.2020 r.

  • Rozwiązanie zagadki: „To w nim leżą na serwetce jajka malowane, a w środku oprócz chlebka, spoczywa baranek.” (koszyk wielkanocny)
  • Słuchanie wiersza „JUŻ WIELKANOC”

Święta, Święta Wielkanocne, jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje, miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku, żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci, ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święconce, jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane, różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką, żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony w świeże kwiatki ustrojony.

Rozmowa na temat treści wiersza, zwracając uwagę na poprawną budowę zdania.

Na podstawie obrazka koszyczka wielkanocnego wyjaśnienie jego symboliki.

  • Ćwiczenia w kartach pracy:

3 – latki : KP cz 2 nr 11

4 – latki : KP cz 2 nr 28, 2

Dla chętnych dzieci: Wykonanie masy solnej i lepienie jajek różnej wielkości.

Wtorek – 07.04.2020 r.

  • Zabawy w formie opowieści ruchowej- kształtowanie świadomości własnego  ciała, rozwijanie wyczucia płynności ruchu i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.

Wykluwamy się z jajka”- zabawa kształtująca wyczucie ( świadomość) ciała. Rodzic wydaje polecenia dziecku:

-„ Wyobraźcie sobie, że jesteście małym kaczątkiem, które zamknięte jest w skorupce jajka- pokażcie, jak siedzicie w jajku”

-„Skorupka pęka i z jajka kaczuszka nieśmiało wystawia głowę, porusza nią”

-„Kaczuszka wystawia powoli jedno skrzydełko, wystawia powoli drugie skrzydełko, prostuje oba skrzydełka”

-„Teraz z jajka wydostają się nóżki kaczuszki: najpierw jedna, potem druga, możecie nimi poruszać”

-„Ojej! Z brzuszka spada reszta skorupki- kaczuszka się otrzepuje”’

-„Jesteście na świecie! Cieszycie się-pokaż jak bardzo”

„ Co potrafi kaczuszka”?

-„pokaż, jak dotykasz skrzydełkami głowy, brzuszka, pleców, nóżek, dzióbka”

-„pokaż, jak kaczuszka zgina nóżki”

-„pokaż, jak kaczuszka siedzi, leży na brzuszku, leży na plecach”

-„pokaż, jak kaczuszka chodzi”

Pierwszy spacer” –wyczucie ciężaru.

Kaczuszka postanawia zobaczyć to, co dzieje się dookoła. Wybiera się na spacer: *pokażcie jak kaczuszka przechodzi pod płotkiem * pokażcie, jak kaczuszka maszeruje lekko, cichutko, tak by nikt nie zauważył, że się oddala * kaczuszka zobaczyła, że za drzewem chowa się kot, wystraszyła się i szybko ucieka * kaczuszka zobaczyła tatę z dziewczynką: lekko podskakuje jak malutka dziewczynka * kaczuszka zobaczyła staw-pływa wolno, pływa szybko.

Środa – 08.04.2020 r.

  • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej „Jajko na łyżce” Wyznaczenie linii startu i mety. Przeniesienie jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło.
  • Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyka” : Naśladowanie głosu i ruchów zwierząt znajdujących się w koszyku wielkanocnym (kurczątko, baranek, kogucik).
  • Zabawa matematyczna z wykorzystaniem figury geometrycznej koła. Pokaz kół dużych i małych. Segregowanie ich według wielkości i koloru, przeliczanie

Dla chętnych: Układanie kurczaków i baranków z kół.

Czwartek – 09.04.2020 r.

  • Ćwiczenia słownikowe „Jakie może być jajko…”
  • Praca plastyczna „Pisanka” – wykonana techniką dowolną. Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej.

  • „Szukamy jajka” – zabawa dydaktyczna. Obrazek jajka umieszczamy w różnych miejscach w domu. Dzieci chcąc zdobyć jako muszą określić jego położenie i dopiero wtedy podchodzą do jaja. Po uzbieraniu wszystkich obrazków można je przeliczyć.
  • Ćwiczenia w kartach pracy: 4- latki KP cz 2 nr 30, 31

Piątek – 10.04.2020 r.

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka tygodnia: Wielkanoc.

Poniedziałek – 06.04.2020 r.

  • ,,Jak przygotowujemy się do świąt” –  opowiadanie Piotra Wilczyńskiego – Wielkanocny zajączek(pobierz).

Próba odpowiedzi na pytanie– W jaki sposób przygotujemy się do  Wielkanocy.

  • „Jajka” – karta pracy strona 22.

Dla chętnych dzieci– doświadczenia z jajkiem, dostępne w linku : https://www.wsip.pl/filmy-instruktazowe-wychowanie-przedszkolne/doswiadczenia/

Wtorek – 07.04.2020 r.

  • „Kraszanka – pisanka”– ozdabianie jajka w dowolny sposób lub

Środa – 08.04.2020 r.

Dla chętnych dzieci : Kolorowanie wielkanocnego koszyczka, przykład w linku: https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-106-koszyk-wielkanocny.html

Czwartek – 09.04.2020 r.

  • ,,Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?”. Próba odpowiedzi na pytanie w oparciu o wiersz Wielkanoc Danuty Gellnerowej

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem i wołają:

– Patrzcie! Tu na stole same niespodzianki

Bazie srebrno- białe i baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubie z niego owies świeży.

A baby pękate w cukrowych fartuchach

Śmieją się wesołe od ucha do ucha!

  • Karta pracy– strona 24.

Piątek – 10.04.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych.

– „Skaczące żabki” – dziecko ustawia się na wyznaczonej linii i skacze do końca pokoju, naśladując żabki. Po drodze, na hasło N: hop, wykonują pełny obrót dookoła własnej osi.

– „Jajko na łyżce” –.trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Jego zadaniem jest przejść  przez cały pokój w taki sposób, aby nie zrzucić jajka z łyżki.

– „W koszyku” – dziecko rzuca piłkę do mamy lub rodzeństwa wymieniając przy tym nazwy różnych produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do mamy/rodzeństwa., a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki.

Dla chętnych dzieci: ozdabianie jajek ugotowanych na twardo wspólnie z rodzicem flamastrami lub dowolny sposób.

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Tematyka tygodnia: Wielkanoc.

Poniedziałek – 06.04.2020 r.

  • Słuchanie wiersza – Wielkanoc – rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.

Słońce mocniej grzeje,ciepłe już  poranki,a my z naszą babcią robimy pisanki.

Mama piecze ciasta, kupiła baranka.

My jej pomagamy od samego ranka, bo już nadchodzą Wielkanocne Święta

Wtorek – 07.04.2020 r.

  • Wielkanocne jajka – porównywanie różnego rodzaju jajek: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jaja.

Dla chętnych dzieci – rozwijanie motoryki małej, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=J3WqxZfgxvw

Środa – 08.04.2020 r.

  • „Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, zapoznanie z symboliką potraw w święconce. Znaczenie poszczególnych potraw np.:

Chleb – gwarantuje pomyślność i dobrobyt.

Pieprz i sól –  chroni przed zepsuciem i ma właściwości oczyszczające. Bez soli nie ma życia.

Jajko – symbolizuje życie. Do koszyczka wkładamy jajka ugotowane na twardo. Dla ozdoby można dodać także wydmuszki i kolorowe pisanki.

Chrzan– ma przynieść nam dobre zdrowie.

Ser – oznacza przyjaźń, porozumienie między człowiekiem a przyrodą.

Wędlina – przynosi zdrowie, płodność i dostatek.

Ciasto –jest znakiem umiejętności i doskonałości.

  • Praca z KP3.34a – doskonalenie sprawności manualnej, wzrokowej i słuchowej.

Czwartek – 09.04.2020 r.

  • Słuchanie wiersza pt. „Wielkanocny stół.” Ewy Skarżyńskiej
    (…) Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
    Siada mama przy stole, a przy mamie – tata
    I my. Wiosna na nas zza firanek zerka,
    a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.
    Wpuśćmy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem
    w wielkanocne świętowanie, jak wiosna wesołe!

Rozmowa na temat wiersza. „Co znajduje się na wielkanocnym stole?” – opowiadamy jakie potrawy jemy podczas śniadania wielkanocnego. Poznajemy tradycje jadania białej kiełbasy, szynki, baranka z masła, mazurków, jajek i babek wielkanocnych.

 

  • Karta pracy str. 34.

Dla chętnych dzieci: Słuchanie bajek, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=mpjALhfW_90&fbclid=IwAR0LwKbPufDmUASHiSDPyN7-O0O14KAx3Bkv79WRVcD8KLcjCxrc1xu9gpA&app=desktop

Piątek – 10.04.2020 r.

Dla chętnych dzieci, propozycje dostępne w linkach:

https://panimonia.pl/2019/03/13/wielkanocna-gigapaka-przedszkolaka/

https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI&feature=share&fbclid=IwAR3SZNe00c4Sbk6s9yD9GtG-kDOsYnqes2fGfYyI4_V-bwriekMXx0F_13o

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Tematyka tygodnia: Wielkanoc.

Poniedziałek – 06.04.2020 r.

– w tym tygodniu poznacie ciekawostki na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych

– obejrzyjcie dzisiaj prezentacje multimedialną dostępną w pliku:

  • Wielkanoc (pobierz).
  • Wykonajcie ćwiczenie w książce fioletowej str. 72

07.04.2020 – wtorek

– odkrywanie litery f, F; małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, dzielenie na sylaby i głoski słów: farby, Franek

  • 6 latki – karta pracy zielona str. 58-61
  • 5 latki – karta pracy różowa str. 67 

08.04.2020 – środa

– posłuchajcie piosenki pt. „Hopla, hopla skacze zając” i spróbujcie nauczyć się ją śpiewać, piosenka dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2

– Wykonajcie ćwiczenia w książce fioletowej str. 73, 74, 75.

09.04.2020 – czwartek

– Zabawy badawcze „Wokół jajka”, poznanie budowy i właściwości jajka surowego i ugotowanego

– obejrzyj film, „Co wiesz na temat jajek?”, dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

– wykonaj z rodzicami pisankę ( możesz ją pomalować albo wykleić – bibułą, plasteliną, kolorowym papierem – według własnego pomysłu, zdjęcie wykonanej pisanki możesz wysłać na meila wychowawcy)

  •  Wykonaj ćwiczenia w książce fioletowej str. 76, 77.

10.04.2020 – piątek

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Na początek rozgrzewka,którą znajdziecie w linku poniżej : https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M&feature=youtu.be

Ćwiczenia w formie opowieści ruchowej:

1.Przykucamy, przyłóżcie dłonie do głowy- zróbcie  uszy zajączka. Naśladujcie jak zajączek wielkanocny skacze po łące.

2.Wstańcie i naśladujcie malowanie przez niego  i ozdabianie dużej pisanki (raz jedną raz drugą rączką). Teraz naśladujcie włożenie pisanki  do wózka.Spróbujcie naśladować ciągnięcie wózka.

3.Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie.Naśladujcie turlanie się pisanek po dywanie w różnych kierunkach a potem, naśladujcie jak skorupki pisanek pękają .

4.Z pisanek wykluły się kurczątka –teraz naśladujcie kurczątka ostrożnie biegajcie po pokoju machając ugięte w łokciach rączki .

5.Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Teraz proszę przykucnąć i odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (proszę naśladować śmiech).Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.

  • Wykonajcie ćwiczenia w książce fioletowej str. 78, 79, 80.

*Dodatkowa praca dla chętnych dzieci:

– Rozwiąż łamigłówkę „Wielkanocne kodowanie” , dostępne w linku:  https://drive.google.com/file/d/1dRdkCZWAvZ-9sXoepalipvljLCGRl2xV/view

– Posłuchaj słuchowiska „Co słonko widziało”, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=zEnLODXoxIY&t=25s

– Sprawdź swoją pamięć „Wielkanocne memory”, dostepne w linku: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

– Czytanie tekstu dotyczącego Wielkanocy:

Gdy zbliża się Wielkanoc, wtedy malujemy jajka. Malujemy je farbami, albo rysujemy wzory woskiem, a potem wkładamy do barwionej wody i gotujemy. Wosk wtedy spływa i zostaje kolorowe jajko z jasnymi wzorami. Ozdobione jajka to pisanki.

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl

…………………………………………………….

Dla chętnych dzieci

MajkaTV

………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z religii

Moi Drodzy przed nami najważniejszy tydzień w roku. Mam nadzieję, że przygotowane katechezy pomogą Wam w odkrywaniu jego tajemnicy.

Życzę Wam dużo Bożej radości i pokoju na ten świąteczny czas.

Zachęcam do obejrzenia propozycji zawartych w linkach:

https://view.genial.ly/5e88367fd5aa510e32b792bc/interactive-image-wielka-sobota-przedszkole?fbclid=IwAR3rxPpt6IMj_VZvDZ_h4ka9m30BFd1En4mdsirmx_YCHF8-lcZP5LRwKsE

https://view.genial.ly/5e88102259ee3c0df40b385c/interactive-image-wielkanoc-przedszkole?fbclid=IwAR1Buz6xxw3ZQ8CSBkB_GOYU4Dc4zgTt7Lmv7vh5qbFH2qeJRU95zhuYrsY

Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 38 i 37 

Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki proszę o wypełnienie katechez 40 i 41

Szanowni Rodzice!

Rachunki za pobyt dziecka w przedszkolu za miesiąc MARZEC 2020 r. są dostępne do pobrania na stronie: www.jammik.pl (zakładka Konto Rodzica)

login: adres e-mail rodzica

hasło: numer karty

W tytule przelewu proszę wpisać odpowiedni symbol podany na rachunku, który identyfikuje przelew w systemie, np. 92/20

 Należność należy wpłacić na konto: 13 8636 1015 2004 1603 5526 0001

BS Rymanów

Termin płatności upływa 10.04.2020 r.

PROSZĘ O TERMINOWE WPŁATY

Pytania odnośnie płatności lub w przypadku kłopotu z zalogowaniem na stronie prosimy kierować na adres e- mailowy przedszkola przedszkolenz@interia.pl.

 

 

 

Drodzy Rodzice i Nauczyciele!
 
Czas zamknięcia przedszkola jest dla nas wszystkich nowym i trudnym doświadczeniem. Wymaga wzajemnego wsparcia, zrozumienia i umiejętności współdziałania.

Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa wychowania przedszkolnego musi być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w warunkach edukacji       w domu rodzinnym.

    Dziękuję serdecznie Rodzicom za trud jaki Państwo wkładacie w pracę z dziećmi         w domu, za kontakt z wychowawcami oraz za dzielenie się efektami podjętych działań.

Słowa podziękowania kieruję również do nauczycieli, którzy od pierwszych dni zawieszenia zajęć starali się wspierać Rodziców w wychowaniu i rozwijaniu Ich pociech, a naszych kochanych przedszkolaków.

Nadal będziemy komunikować się z Państwem za pomocą strony internetowej przedszkola, na której co tydzień nauczyciele zamieszczać będą nowe propozycje wspierania rozwoju dzieci.

Pamiętajmy jednak, że w wieku przedszkolnym najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa. Pomaga w zrozumieniu świata i lepszym poznaniu samego siebie. Ma wpływ na rozwój poznawczy, sferę emocjonalno – motywacyjną i na kształtowanie osobowości dziecka. Kierując się wytycznymi MEN proponuję aby czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Zachęcajcie Państwo dzieci do sprzątania, wspólnie przygotowujcie posiłki, pielęgnujcie rośliny doniczkowe. Pozwólcie na wykonywanie w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, tłumaczenia otaczających nas zjawisk, a tym samym wzbogacania ich słownictwa i wiedzy. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi. Aby urozmaicić zajęcia, można skorzystać z edukacyjnych programów telewizyjnych. Niezwykle ważną rolę odgrywają również zabawy o charakterze edukacyjnym przy wspólnym stole( gry planszowe), oraz zabawy i gry zręcznościowych. Na stronie internetowej naszego przedszkola będziemy zamieszczać propozycje takich zabaw z dziećmi. Podejmowanie tych działań pozwoli na nabywanie przez dziecko doświadczeń w różnych obszarach rozwojowych: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Dołożymy wszelkich starań, żeby wzajemnie się wspierać, szukać rozwiązań na sytuacje nowe i trudne.

Jeszcze raz dziękuję Państwu za zaangażowanie. Zachęcam do kontaktu telefonicznego z nauczycielami lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

W razie potrzeby proszę o kontaktowanie się ze mną przez adres e-mailowy przedszkola: przedszkolenz@interia.pl

Życzę Wszystkim Zdrowia i Wytrwałości

Dorota Marchewka – dyrektor przedszkola

Szanowni Rodzice

               Kolejny tydzień pracy zdalnej za nami, jest to czas trudny dla nas wszystkich               i z niecierpliwością czekamy na możliwość powrotu do przedszkola. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i współpracę, prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość.

Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech,  zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

Kochane dzieci!

Chcemy żebyście wiedziały, że cały czas o Was myślimy i tęsknimy za Wami… Mamy nadzieję, że jesteście zdrowe i bezpieczne!

 

Poniżej przedstawiamy propozycję pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień – od  30 marca do 3 kwietnia – dla poszczególnych grup.

Grupa: 3 latki Smerfy

Tematyka na bieżący tydzień: Wiosenne powroty

Poniedziałek –  30.03.2020 r.

  • Ćwiczenia słownikowe : Lubię ptaki bo …..
  • Słuchanie wiersza B. Forma „Bocianie, bocianie”

Bocianie przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy z tobą boćku miły.
Bocianie, bocianie
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle, kle.
Kle, kle, kle, kle, kle.

Swobodne rozmowy na temat treści wiersza.

Zapoznanie z wyglądem i trybem życia bocianów.

  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy:

3 latki – KP cz.2 nr 9

4 latki – KP cz.2 nr 25

Dla chętnych dzieci: Oglądanie zdjęć innych ptaków powracających do Polski wiosną, rozmowa na temat ich wyglądu

Wtorek- 31.03.2020 r.

  • Ćwiczenia ruchowe. Rozwijanie sprawności ruchowej.

Ćwiczenia z rodzicem lub rodzeństwem:

– Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione).

– Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.

– Klaskanie – dziecko powtarza rytm, który rodzic pokazuje (przy uniesionych łokciach).

– Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping- pong-owej dmuchając ją.

Dla chętnych dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw&feature=share

Środa – 01.04.2020 r.

„Puzzle z ptakami” – rozcięcie obrazka przedstawiającego dowolnego ptaka na 3 lub 4 części, składanie obrazka w całość, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia. Segregowanie ptaków i przeliczanie ich –tworzenie zbiorów wg gatunków ptaków do 5.

Ptaki się pokłóciły i trzeba im wskazać ich gniazda…

  • Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy:

3 latki – KP cz.2 nr 10

4 latki –KP cz.2 nr 26, 27

Dla chętnych dzieci: Budowanie z klocków różnego rodzaju budek dla ptaków.

Czwartek – 02.04.2020 r.

  • Bociek – praca techniczna (ćwiczenie motoryki małej – wycinanie elementów o różnych kształtach, sklejanie różnych materiałów plastycznych tj. waciki kosmetyczne, kartki kolorowe).

 

 

 

 

 

 

 

 

Piątek –  03.04.2020 r.

Osłuchanie z piosenką „Zielona wiosna”, piosenka dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:

-Jak szeptały żaby?

-Jak klekotał bociek?

-Jakie odgłosy wydawał wróbelek?

-Kto jest już wśród nas?

-Jaka według was jest wiosna?

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl


Grupa 4-latki Kotki

Tematyka tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku.

Poniedziałek – 30.03.2020 r.

Wspomagając rozwój dziecka w domu  można wykonać następujące ćwiczenia:

– Ptak Nijaki– inscenizacja i dowolny taniec do piosenki oraz rozmowa o treści piosenki, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=CMuwIITREbM

– Co robi rolnik? – dzieci odpowiadają na pytanie na podstawie własnych doświadczeń, obrazków, zabawy z piosenką – Stary Donald farmę miał – piosenka dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Jak wygląda wieś?–  opisywanie wiejskiego krajobrazu, zwierząt hodowlanych na wsi: krowy, kury, kogut, kaczki, świnki, konie…wykonanie zadania w karcie pracy str. 19.

Zwierzątko mieszkające na wsi – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem konturu ręki, propozycja pracy dostępna w linku:   https://www.facebook.com/5minutowesztuczki/videos/3181074555451302

– Zwierzęta na podwórku – zabawa ruchowa – dzieci wykonują ruchy zwierząt i naśladują ich odgłosy np. trzech zwierząt; konia, krówki, kury. Wymieniają pierwszą głoskę w ich nazwach.

Wtorek- 31.03.2020 r.

Kogo mogę spotkać na wsi? – opowieść ruchowa.

– K jak kura, k jak kaczka– praca z kartą pracy 2, str.20

– Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura? –utrwalenie nazw ich domów. Wykonanie przestrzennego modelu konia z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym, włóczki, kolorowych kartonów.

-Zaprzęgi – zabawa ruchowa – dziecko dobiera się w parę z rodzeństwem lub rodzicem i tworząc zaprzęgi ( konik i woźnica) poruszają się po mieszkaniu, następnie zmiana ról.

Środa – 01.04.2020 r.

Posłuchaj  wierszyka i spróbuj odpowiedzieć na pytania :

Dzień na wsi – Dominika Niemiec                                                                                    Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie… Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie. Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta, o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać. Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku. Owce wypuścić na hale, to dla nich miejsce wspaniałe. Już słychać radosne beczenie, chrumkanie, to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie. Konie są w stajni bardzo szczęśliwe, gdy im porządnie rozczeszę grzywę, gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję, parskają głośno, mówiąc „dziękuję”. W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca. Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam. Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę, sam kiedyś będę jak dziadek – wspaniałym gospodarzem.

O jakim miejscu była mowa w wierszu? O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie? Jak trzeba zadbać o zwierzęta? Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta? Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna? Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami? W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi?

Rozwiąż zagadki i spróbuj naśladować głosy tych zwierząt głośno i cicho

– Dobre ma zwyczaje. Bywa siwy, gniady, kary. (koń)

– Duża i łaciata,na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.(krowa)

– Często wołam: me, me. Czy ktoś wełnę moją chce? (owca)

– Nóżki ma krótkie  ma ryjek, a do tego grubą szyję. Bardzo małe ma kopytka. Jeść jej dają do korytka. (świnka)                                                 

– Koniki – zabawa ruchowa – pobiegaj po pokoju jak konik i naśladuj dźwięki jakie on wydaje.

Działalność plastyczna – pokoloruj kredkami wybrane przez siebie zwierzątko z wiejskiego podwórka,  a w wolej chwili wykonaj labirynt z karty pracy 2 – strona 21.

Jakie dźwięki wydają  zwierzątka z wiejskiego podwórka posłuchacie na tej stronie:

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

Czwartek – 02.04.2020 r.

Czyje to jajko? – rozmowa na temat wielkości jajek: ptasich, kury, kaczki, strusia. Przeliczanie ich, określanie wielkości.

– Zróbmy pastę! – wspólne wykonanie pasty jajecznej. Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i konsumpcją posiłków. W czasie mycia rąk dzieci mogą recytować rymowankę:

Nasze ręce są dziś brudne.

Są na nich jakieś plamy trudne.

Woda po nich pięknie spływa.

Brzydkie plamy zmywa.

Wspólnie z mamą wykonują pastę (rozgniatają ugotowane na twardo jajka widelcem, mieszają z majonezem). Dzieci nakrywają do stołu: przygotowują serwetki, talerzyki. Wspólnie z mamą  smarują chleb pastą jajeczną i  degustują. Po zjedzeniu kanapki dzieci sprzątają po posiłku.

-Jajko – masaż relaksacyjny. Zaproś do zabawy kogoś z rodziny :mamę, tatę, a może brata i razem pobawcie się. Proszę usiąść na dywanie pleckami do siebie i mówiąc prosty wierszyk wykonujcie paluszkami masażyk sobie nawzajem :

A to co? A to co? Jajko drogą szło – stukamy  palcami od dołu pleców ku górze. Napotkało „patelnię”- na czubku głowy robimy okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem. I udaje jajecznicę –  wykonujemy ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi. Miłej zabawy!

Dla chętnych dzieci: https://youtu.be/HMpWHk4LQq0

Piątek –  03.04.2020 r.

– Co daje nam krowa, a co kura?– układanie opowiadania przez rodzica.

Czyj to głos – dostępne w linkuhttps://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE. Po usłyszeniu głosu zwierzęcia dzieci mówią, jakie to zwierzę, zastanawiają się, jakie produkty uzyskujemy od danego zwierzęcia. Dzieci zastanawiają się, po co są w gospodarstwie wiejskim takie zwierzęta jak konie, psy czy koty, jeśli nie uzyskujemy z nich żadnych produktów spożywczych.

Robimy ser! – wspólne robienie białego sera z krowiego mleka.Możemy wraz z dzieckiem wykonać doświadczenie. Należy przygotować : 1 litr zsiadłego mleka w dużej misce, pół litra zagotowanego, bardzo gorącego mleka (nie UHT), śmietankę 30% (ok. dwóch łyżeczek), sitko i miskę na serwatkę. Wlewamy gorące słodkie mleko do miski ze zsiadłym mlekiem i długo miesza, aby wystygło, w tym czasie powstaje skrzep.Przelewamy skrzep z serwatką do sitka, tak aby serwatka spływała do miski.

– Rozwiązywanie zagadek –  rodzic opisuje zwierzę, nie podając jego nazwy, może również naśladować jego odgłosy. Dziecko odgaduje nazwę zwierzęcia.

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl


Grupa 5 -latki Krasnoludki

Tematyka tygodnia: Odgłosy wiosny! 

Poniedziałek – 30.03.2020r.

  • Praca z KP3. strona 25 – wprowadzenie litery g, G, (https://www.youtube.com/watch?v=zJkNBw1L5ns) doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, czytanie globalne wyrazu – garnek. Sylabowanie i głoskowanie słów np. gąsienica, globus, goryl, grzechotki, grzebień, gęś, guziki itp. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych.
  • Zabawa ruchowa, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Wykonanie kart pracy str.25 – 25 a

Wtorek- 31.03.2020 r.

  • Rozmowa na temat nowalijek – Co oznacza słowo „nowalijka”? Jakie warzywa jemy wiosną? Jaki kolor przeważa w wiosennych warzywach? Dlaczego warto jeść zielone warzywa? Rozmowa na temat witamin zawartych w warzywach oraz ich wpływu na odporność organizmu, szczególnie wiosną.
  • Karta pracy str. 27-27 a.
  • Robimy wesołe kanapki, propozycja dostępna w linku https://www.youtube.com/watch?v=tNpS5IRaO4w

Środa- 01.04.2020 r.

  • Dlaczego warzywa są zielone? – eksperyment dotyczący transportu wody w roślinie. Proszę o umieszczeni liści kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwników spożywczych: zielonego, czerwonego i niebieskiego. Dzieci obserwują proces barwienia się liści. Można również umieścić pół liścia w jednym, a pół w drugim pojemniku (z innym barwnikiem) albo zostawić liście w barwniku na noc, dzięki czemu efekt będzie wyraźniejszy.
  • Eksperyment dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=UHyJ6jp_AqE
  • Karta pracy str. 26

Czwartek – 02.04.2020 r.

Słuchanie wiersza D. Gellner „Gąsienica- tajemnica”.

Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.

Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.

Kokon się na wietrze chwieje,

Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.

Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? – Powiedzcie sami!

Udzielanie odpowiedzi na pytania:

  • Kto szedł ścieżką?
  • Jak wyglądała gąsienica?
  • Co zrobiła przed zimą gąsienica?
  • W czym przespała zimę?
  • Co się stało na wiosnę?

Narodziny motyla, do obejrzenia – dostępne w linku  https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA

Karta pracy str. 26b i 28, 28b

Piątek –  03.04.2020 r.

Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie – dostępne w linku : https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M&t=56s

Karta pracy str.24, 24a.

Dla chętnych dzieci

Makaronowe motyle- rozwijanie sprawności manualnej. Dzieci otrzymują makaron- kokardki(motyle) i farby w różnych kolorach. Malują makaronowe „ motyle” na różne kolory. Po wyschnięciu „motyle” można wykorzystać do zabaw manualnych. W tym celu dzieci otrzymują miskę z kolorowymi motylkami i klamerki do bielizny lub pęsetkę, za pomocą której przenoszą „ motyle” na łąkę ( zielony materiał lub kartkę). Warto przygotować kolorowe kwiaty do tworzenia zbiorów i zadań matematycznych.

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl


 

Grupa-5,6 latki – Jagódki, Nutki

Tematyka tygodnia: Wiosenne powroty.

Poniedziałek- 30.03.2020r.

– odkrywanie litery j, J; małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, dzielenie na sylaby i głoski słów: jajka, Jagoda

6 latki – karta pracy zielona str. 52, 53, 54 i 55 

Poćwicz czytanie tekstu str. 53 – książeczka zielona.

5 latki – karta pracy różowa str. 64 

W wolnej chwili rozwiąż zagadki z linku poniżej: http://www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki-o-porach-roku-lato-jesien-zima-wiosna/

Wtorek – 31.03.2020 r.

– rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

6 latki – karta pracy zielona str. 56, 57

5 latki – karta pracy różowa str. 65

Książka fioletowa  s. 64 – pokoloruj rysunek czajki według wzoru, narysuj jajka w każdym polu tak, żeby wszędzie było po 10

W wolnej chwili poćwicz przeliczanie: http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_dodawanie_01.pdf

Środa – 01.04.2020 r.

Obejrzyj film: Pierwsze oznaki wiosny w przyrodzie,  dostępny w linku poniżej:

https://www.youtube.com/results?search_query=wo%C5%82anie+wiosny

Podziel na sylaby nazwy ptaków powracających do nas na wiosnę. Spróbuj określić pierwszą i ostatnią głoskę w ich nazwach.

Wykonaj ćwiczenie w książce fioletowej str. 65, 66.

Czwartek – 02.04.2020 r.

– utrwalenie cech ptasich na podstawie bociana

– wykonaj pracę plastyczną pt. „Bocian” (może to być dowolna technika: kredka, farby, wydzieranka z kolorowego papieru, plastelina itp. co jest dostępne w domu)

Piątek –  03.04.2020 r.

– rozmowa o wiosennych powrotach ptaków, oglądanie książek o ptakach, zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat, słuchanie ciekawostek na temat ptaków, rozmowa na temat zwierząt wykluwających się z jajek

Książka fioletowa s. 67, 68.

Ćwiczenia  z gazetami –5, 6 latki

Poszukajcie niepotrzebną  gazetę  i wykonujcie ćwiczenia zgodnie ze wskazówkami  każde ćwiczenie powtórzcie 3 razy.

Rozgrzewkę do ćwiczeń znajdziecie na stronie: https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

Ćwiczenia  nr 1 Stańcie  w rozkroku i trzymajcie  oburącz złożoną  gazetę – w skłonie w przód  wykonajcie wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprostujcie się  i potrząśnijcie  gazetą w górę .                                                                                               Ćwiczenia  nr 2 Usiądźcie  na złożonej gazecie i odepchnijcie  się piętami i rękami, zakręćcie  wkoło  jak na karuzeli  w jedną i drugą stronę . Następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu poruszajcie  się  w dowolnych kierunkach .

Ćwiczenia  nr 3 Połóżcie  gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakuj  przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.

Ćwiczenia  nr 4  Zwińcie gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) – rzucajcie i chwytajcie kulkę w miejscu lub spacerując.

Ćwiczenia  nr 5  W tym ćwiczeniu skaczcie  na jednej nodze  i przesuwajcie kulki stopą w różnych kierunkach (ćwiczyć skacząc na prawej i lewej nodze). Na koniec pamiętajcie o ćwiczeniach oddechowych – wdech nosem i próba zdmuchnięcia kulki z dłoni.

Czynności porządkowe: odłożenie kulkę do kosza lub worka na śmieci w kolorze niebieskim.

Dodatkowe propozycje dla chętnych dzieci:

Obejrzyj film i dowiedz się, gdzie krasnale szukały wiosny:

http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8351

Stosunki przestrzenne – edukacja matematyczna

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

Poćwicz czytanie z programem:

https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU

W wolnym czasie wspólnie z dzieckiem oglądajcie i czytajcie ulubione książki, opowiadania i wiersze, śpiewajcie piosenki, rysujcie, doskonalcie umiejętności czytania, przeliczania, rozwijajcie umiejętności dziecka poprzez zabawy utrwalające cyfry i literki.

Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych dla dzieci.

Proponujemy korzystanie ze stron:

http://www.matzoo.pl/zerówka

http://pisupisu.pl/przedszkole

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Język angielski

Grupa 5 latki

Kochane Dzieci, proszę sobie powtarzać to, co się dotąd uczyliśmy.

Powtórzymy sobie kolory takie jak:

– red, orange , yellow , green, blue

– indigo- ciemnobłękitny

Oraz pytania i odpowiedzi

-Where’s blue? – Gdzie jest niebieski?

– There’s blue – Tam jest niebieski

Można przygotować dziecku karteczki z kolorami i zadawać pytania typu Where’s………?

Zachęcam do przesłuchania piosenki  A rainbow (CD ,nagranie 9 )

Zachęcam do narysowania tęczy i pokolorowania jej w taki sposób w jaki usłyszymy w piosence.

 

Grupa 6 latki

Kochane Dzieci, powtarzamy poznane już słownictwo.

– red, orange, yellow, green, blue, brown, pink, purple, white, black

Zadajemy pytania:

– What’s your favourite colour?- Jaki jest twój ulubiony kolor?

-My favourite colour is……….- Mój ulubiony kolor to…..

Nauka rymowanki My favourite colour(CD, nagranie 13) Podczas rymowanki w dowolny sposób wystukujemy rytm utworu.

Zabawa

Przygotuj kolorowe kartki, rozłóż je na podłodze. Poproś, aby osoba która się z Tobą bawi zakryła oczy: Cover your eyes, i schowaj jedną kartkę. Następnie poproś: aby otworzyła oczy Open your eyes i zapytaj, czego brakuje: What’s missing?. Odpowiadamy np. Blue is missing. A teraz zmiana,ten kto zasłaniał oczy chowa kartkę z kolorem.

Życzę udanej zabawy

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl


Religia

Kochani przygotowałam dla Was katechezy online, które pomogą Wam w zrozumieniu tajemnicy Wielkiego Czwartku i Wielkiego Piątku.

Klikajcie, słuchajcie, uczcie się i bawcie.

Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 36 i 37.
Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki proszę o wypełnienie katechez 38 i 39

https://view.genial.ly/5e831daba8bed70dad0e23a7/interactive-image-wielki-czwartek-przedszkolaki

https://view.genial.ly/5e83304059ee3c0df4dbbc12/interactive-image-wielki-piatek-katecheza-przedszkolna

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl

OGŁOSZENIE

Prosimy o wypełnienie potwierdzenia przez rodziców kandydata woli zapisu dziecka do przedszkola, a następnie o przesłanie w formie skanu na adres e- mailowy przedszkola – przedszkolenz@interia.pl lub o złożenie w Biurze Obsługi Klienta na parterze w Urzędzie Gminy Nowy Żmigród do 8 kwietnia 2020 r.

Pismo do pobrania na stronie przedszkola w zakładce – dokumenty.

Lista kandydatów zakwalifikowanych do podjęcia edukacji przedszkolnej

w roku szkolnym 2020/2021

  1. Bakuta Wiktor
  2. Baran Maciej
  3. Barzycka Joanna
  4. Biernacki Alex
  5. Budnik Urszula
  6. Cieślak Dominik
  7. Durał Miłosz
  8. Dziwak Emilia
  9. Gołębiowski Kacper
  10. Hnat – Bal Emilia
  11. Jaracz Lena
  12. Kopa Nikodem
  13. Korzeń Marlena
  14. Kucharska Emilia
  15. Kuznecki Szymon
  16. Kuznecki Oliwier
  17. Kwiatek Tymoteusz
  18. Leputa Antoni
  19. Lisowski Hubert
  20. Machowska Maja
  21. Madej Emilia
  22. Majka Filip
  23. Miśkowicz Maria
  24. Olszyna Martyna
  25. Palcar Zofia
  26. Przybyłowski Igor
  27. Ptak Julia
  28. Samborowska Viktoria
  29. Stachoń Szymon
  30. Szot Zuzanna
  31. Tokarczyk Dominik
  32. Topolski Szymon
  33. Trzeciak Kajetan
  34. Turek Amelia
  35. Warzecha Rafał
  36. Wielgosz Sebastian
  37. Wierdak Kamil
  38. Winiarska Michalina
  39. Winiarski Michał
  40. Winiarski Rafał
  41. Wójcik Karol
  42. Zajączkowski Szymon

OGŁOSZENIE

W związku z decyzją Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. o podjęciu działań profilaktycznych, zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 informujemy, że od 25 marca do 10 kwietnia Przedszkole Gminne w Nowym Żmigrodzie będzie zamknięte.

Szanowni Rodzice

Dziękujemy serdecznie za zaangażowanie i trud jaki wkładacie w pracę z dziećmi w domu. Mamy nadzieję, że za niedługo znowu się spotkamy.

Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech,  zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Poniżej przedstawiamy propozycję pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup.

MARZEC – tydzień 4

Grupa: 3 – 4 latki „Smerfy”

Tematyka na ten tydzień to: Witaj Wiosno

Wspomagając rozwój dziecka w domu  można wykonać następujące ćwiczenia:

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w tym tygodniu jest to temat związany ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z nastaniem nowej pory roku – wiosny;

– „Dokończ zdanie ”- zabawa dydaktyczna –  Jaka może być wiosna…..

– podział wyrazów na sylaby: bocian, żaba, bazie, krokusy, tulipan;

– zabawy matematyczne z wykorzystaniem nasion np.: fasoli, grochu, kukurydzy;  przeliczanie ich, segregowanie, układanie kompozycji;

– praca plastyczna „Wiosenny kwiat”  – wykonany techniką wydzieranki,

propozycja pracy plastycznej

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″

  • 3- latki strona: 8
  • 4- latki strony: 22, 23, 24

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

Grupa : 4 latki „Kotki”

Tematyka na ten tydzień to: Witaj Wiosno

Wspomagając rozwój dziecka w domu  można wykonać następujące ćwiczenia:

,,Jaka jest wiosna?”-  wzbogacanie słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę; rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków oraz treści piosenki pt.: ,,Jestem wiosna” – dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

– rozmowa na temat powracających wiosną ptaków, doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce (czapla, jaskółka, kukułka, bocian, kos), dzielenia ich nazw na sylaby;

– doskonalenie umiejętności przeliczania kwiatów wiosennych (w zakresie 1-6), segregowanie według kolorów, gatunków, budowanie kompozycji kwiatowych z figur geometrycznych,

– można z dziećmi wykonać parasole z kół, przykład znajduje się w linku- http://maluchwdomu.pl/2015/11/parasolki-parasolki.html.

– praca plastyczna, wykonanie Pani Wiosny z użyciem np.: kredki, plasteliny, gotowych ozdobników

-przykład szkicu Pani Wiosny

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″- strony 17,18

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Tematyka tygodnia: Porządki w ogrodzie

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonać następujące ćwiczenia:

-zapoznanie z literą – C – np. Cebula, Celina, sylabowanie i głoskowanie wyrazów;

-utrwalenie poznanych liter – dostępne w linku – https://www.youtube.com/watch?v=5-9YWtFMhzc

– utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych, rozwiązywanie zagadek dotyczących narzędzi ogrodniczych;

Przykładowe zagadki:

– W ogrodzie są używane – metalowe albo drewniane, szybko sprzątniesz nimi liście. Pewnie wszyscy odgadliście. (grabie)

– Ma ostrze i trzonek, skopiesz nią zagonek. (łopata)

– Co to za gad tak się wije? A jak się wody napije i stanie się pękaty podlewa drzewa i kwiaty? (wąż ogrodowy)

– Nie ma kół czterech ani nawet dwóch. Ma tylko jedno na przedzie.Lecz gdy za rączki mocno trzymasz, nawet z ciężarem pojedzie. (taczka)

– Na patyku ma zębów rządek, znają je na pewno dzieci. Służą do równania grządek i wysprzątania śmieci. (grabie)

– Leci z niej woda przez sito blaszane. Jaka to wygoda już kwiatki podlane! (konewka)

–  „Krokusy” – praca plastyczna. Na kartkę papieru dzieci przykleją łodygi i liście krokusów, wykonane z kolorowego papieru lub dorysowują zieloną kredką. Następnie doklejają np. pestki dyni zafarbowane na fioletowo i żółto, tak by stworzyć z nich kwiaty;

przykład pracy plastycznej:

– ,,Zakładamy hodowlę cebuli i fasoli” – dla chętnych dzieci;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy cz. 3 – od strony 20 do 23 a.

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki i Jagódki

Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenia

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– obserwowanie zmian zachodzących wiosną– coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach;

– budowanie schematów słów łodyga, Łatka – sylabowanie i głoskowanie tych słów; pisanie litery ł, Ł po śladach a potem samodzielnie,

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy

  • 6 latki –  ,,Litery i liczby cz. 2″ – strony: 46,47, 48, 49 (książeczka zielona)
  • 5 latki – ,,Litery i liczby” – strona: 62  (książeczka różowa)

–  poznawanie wartości monet i banknotów (np. 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł); właściwe operowanie nimi w zabawie;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy

  • 6 latki –  ,,Litery i liczby cz. 2″ – strony: 50,51 (książeczka zielona)
  • 5 latki – ,,Litery i liczby” – strona:  61,63 (książeczka różowa)

– zachęcamy do uprawy roślin doniczkowych w domu z dzieckiem – dbania o nie – umieszczania w nasłonecznionym miejscu, podlewania;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 3″ – strony: 52-61 (książeczka fioletowa).

– zachęcamy do rozwiązania wiosennej zagadki

-piosenka do posłuchania dla dzieci ,,Idzie do nas wiosna” – dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl

 

Zajęcia z języka angielskiego

Propozycje pracy z dzieckiem w domu znajdziecie Państwo na stronie internetowej English Play Box w zakładce <<dla rodziców>>  https://englishplaybox.pl/dla-rodzicow

Zachęcamy również do systematycznego uzupełniania kart pracy ( 2 kolejne strony tygodniowo) oraz do korzystania z płyty CD, która jest w zestawie z książeczką.

 

Zajęcia z religii

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Krasnoludki, Jagódki

Zapraszam Was do naszej katechezy, chciałabym abyście poznali przypowieść Pana Jezusa o pewnym synu, który był niemiły dla swojego taty. Przekonacie się jeszcze raz, jak ważne jest pewne słowo w naszym życiu. Przypowieść dostępna w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=T3jCLpxt5-0

Piosenki do posłuchania, dostępne w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
  • https://www.youtube.com/watch?v=enkl_-MBZSM

W wolnym czasie proszę o uzupełnienie w kart pracy, strony: 36,37, a także o zapoznanie się z zadaniami dostępnymi w linku:

  • https://view.genial.ly/5e70bd83e3024c0f586d5380/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR00Roo_XWIwBiBg-vkcXVsCnK0MkiXKdCD9JI4clmrejCx3Za1NpSb6gLU

Nutki

Wielki Post to czas, w którym przepraszamy Boga, rodziców, rodzeństwo i wszystkich, których skrzywdziliśmy. Można przepraszać na różne sposoby, a jeden z nich pokazał Zacheusz. Obejrzyj film na podstawie Ewangelii, dostępny w linku:

  • https://www.bing.com/videos/search?q=zacheusz+biblia&ru=%2fvideos%2fsearch%3fq%3dzacheusz%2bbiblia%26FORM%3dHDRSC3&view=detail&mid=85FA7BE0C0BAA2DD92B985FA7BE0C0BAA2DD92B9&rvsmid=808D061BF7B37597C856808D061BF7B37597C856&FORM=VDRVRV

Piosenki do posłuchania, dostępne w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
  • https://www.youtube.com/watch?v=enkl_-MBZSM

W wolnym czasie proszę o uzupełnienie w kartach pracy stron: 34,35, a także o zapoznanie się z zadaniami dostępnymi w linku:

  • https://view.genial.ly/5e70bd83e3024c0f586d5380/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR00Roo_XWIwBiBg-vkcXVsCnK0MkiXKdCD9JI4clmrejCx3Za1NpSb6gLU

 

Ponadto:

  • bawcie się z dziećmi w odgrywanie różnych ról, które dadzą szansę na zrozumienie różnych sytuacji i zachowań,
  • bawcie się z dziećmi słowem (układanie rymów, rymowanek, rozwiązywanie i układanie zagadek, wymyślanie zakończenia bajek, zachęcanie do układania własnych bajek i wierszy),
  • podczas zabawy lub prac porządkowych stwarzajcie sytuacje pozwalające dziecku na: układanie przedmiotów wg wielkości (od największego lub od najmniejszego) tworzenie zbiorów opierając się na pojęciach ogólnych (pojazdy, owoce, zwierzęta, itp.) oraz dzielenie zbiorów na podzbiory wg różnych cech elementów (np. klocki różnych rodzajów),
  • utrwalajcie znajomość schematu ciała i jego stronności: prawa­ – lewa
  • doskonalcie orientację przestrzenną i kierunkową dziecka: prawo-­lewo, góra­-dół, w, na, pod, za, przed, między, obok.
  • podejmujcie z dzieckiem różnego rodzaju aktywność fizyczną;
  • organizujcie zabawy ruchowe i gry zespołowe wg ustalonych zasad, instrukcji słownych oraz pokazu; włączcie w zabawy element współzawodnictwa.

Jeżeli dziecko jest pod opieką logopedy – nie ignorujcie jego zaleceń i wykonujcie ćwiczenia w domu.

Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych.

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

 

znak solidarności z osobami z zespołem Downa

Nasze przedszkolaki uczestniczyły w ogólnopolskim konkursie plastycznym ,,Kolorowe skarpety nie do pary” zorganizowanym przez Przedszkole Publiczne nr 3 w Wadowicach

WITAJ WIOSNO

Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemię rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.