Szanowni Rodzice

Ze względu na nietypową sytuację będziemy dzielić się z Państwem propozycjami ćwiczeń i zabaw, które ułatwią zagospodarowanie dzieciom wolnego czasu tak, aby wykorzystały swoją energię, kreatywność, pomysłowość w efektywny sposób. Pozwoli im to zaspokoić naturalną potrzebę działania, poznawania świata, czerpania satysfakcji z odkrywania nowego, a w przyszłości ułatwi zdobywanie wiedzy w szkole.

Propozycje będą aktualizowane raz w tygodniu według tematów kompleksowych.

 

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Marzec, tydzień 3

Grupa: 3 – latki Smerfy

Tematyka na ten tydzień to: Marcowa pogoda

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– swobodne rozmowy z dziećmi na temat marcowej pogody, zwracając uwagę na prawidłowy sposób budowania zdań;

– zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi towarzyszącymi marcowej pogodzie – nazywanie ich;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″

  • 3 latki strony : 7,8
  • 4 latki strony : 20,21,22,23

– praca plastyczna „Słońce i deszcz” kolorowanie słońca, przyklejanie dużej chmury z wacików kosmetycznych, przyklejanie kropel deszczu np. z plasteliny, papieru;

propozycja pracy plastycznej

– piosenka do posłuchania  ,,Leci marzec” – dostępna w linku https://www.youtube.com/watch?v=JlznhHIguOM

 

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Marzec, tydzień 3

 Grupa: 4 – latki Kotki

Tematyka tygodnia:  Porządki w ogrodzie

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– ,,Jakie prace wykonujemy po zimie?’’- rozmowa na temat wiosennych porządków, jakie wykonujemy po zimie w domu i ogrodzie;

-pierwsze wiosenne kwiaty – dzielenie nazw na sylaby;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″ – strony: 14,15,16.

– piosenka do posłuchania  ,,Krasnoludki i groszek” – dostępna w linku https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w

– wiersz do przeczytania przez rodzica

Przebiśnieg  Haliny Szayerowej.

Za śniegowej chmury
słońce ledwie błyśnie
a już się spod śniegu
przebija przebiśnieg.

Wychyla się główka
w śniegu sztywnej kryzie…
Byle na powietrze!…
Byle słonka bliżej!…

Rozgniewał się marzec
sypnął gęsto śniegu…
– Nie czas jeszcze wiosnę
witać przebiśniegu!

Lecz przebiśnieg – kwiatek
drobny, niepozorny,
przebił się na przekór.
Mały … a zadziorny.

Ponad kryzą śniegu
białym kwiatem błysnął…
– Czas już, panie Marcu,
bo wiosna już blisko!

-zakładamy hodowlę fasoli – Fasolka w słoiku (dla chętnych dzieci).

 

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Marzec, tydzień 3

 Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Tematyka tygodnia: Wiosna tuż tuż…

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– ,,Oznaki nadchodzącej wiosny’’- rozmowa z dzieckiem,

– doskonalenie umiejętności przeliczania z wykorzystaniem liczmanów dostępnych w domu ( guziki, patyczki higieniczne, kredki itp.)

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 3″ – strony: od 17a do 19b.

-zapoznanie z wierszem,

Wiosna idzie

Mały pierwiosnek główkę podnosi
– Czy idzie wiosna? Powiedzcie – prosi.
– Żabki kochane, powiedzcie mi
czy to już wiosna chodzi po ziemi?

– To wiosna! – żabki rechocą w stawku
– To wiosna! Wiosna! – szeleszczą trawki.
Bocian po łące błyszczącą rosą
nad staw szumiący wędruje boso.

Otworzył złote oczka pierwiosnek:
– Powiedz mi boćku, czy to już wiosna?
– Tak! Tak! – klekoce bocian donośnie
– Rozłóż już płatki! Pokłoń się wiośnie.

– wykonanie pracy plastycznej „Przebiśnieg”,

propozycja pracy plastycznej (przybory: kolorowy papier, płatki higieniczne, wata, klej)

-piosenka do posłuchania dla dzieci ,,Marzec szuka wiosny” – dostępna w linkuhttps://www.youtube.com/watch?v=erpmM3QyyVU

 

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Marzec, tydzień 3

 Grupa: 5,6 – latki Nutki i Jagódki

Tematyka tygodnia: Marcowa pogoda

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– budowanie schematów słów cebula, Cela – sylabowanie i głoskowanie tych słów; pisanie litery c, C po śladach a potem samodzielnie,

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy

  •  6 latki –  ,,Litery i liczby cz. 2″ – strony: 40, 41, 43 (książeczka zielona)
  •  5 latki – ,,Litery i liczby” – strona: 60 (książeczka różowa)

– nazywanie elementów marcowej pogody, oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę; utrwalenie nazw dni tygodnia,

– poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulami a kołami,

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 3″ – strony: 44,45, 46, 47, 48,49, 50 (książeczka fioletowa).

– ćwiczenia i zabawy doskonalące naukę dodawania i odejmowania – dostępne w linku

https://www.matzoo.pl/ w zakładce zerówka

– wykonanie pracy plastycznej „Deszczowa chmurka”,

propozycja pracy plastycznej (przybory: patyczki higieniczne, wata, klej)

– zapoznanie z wierszem  Ludwika Wiszniewskiego pt; „Marzec”

-piosenka do posłuchania dla dzieci ,,Marzec czarodziej” – dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=YooD0x8941E

 

Zajęcia z religii 

Wspólnota Mocni w Duchu Dzieciom zaprasza codziennie dzieci do wspólnego spędzania czasu poprzez zabawę i naukę, więcej informacji pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=LLeCjvHI8p0&fbclid=IwAR2OLHVqORAkx8fAhXEIxRTpxoi-cuhjVJeY77V7ypcAR3ToQ5g5-Go8FC8


Ponadto:

– często rozmawiajcie ze swoimi dziećmi o wszystkim, co Was otacza, co robicie,  co myślicie, co czujecie;

– dawajcie dzieciom przykład właściwego postępowania i zachowania się,  ponieważ dzieci najwięcej uczą się od Was;

– czytajcie dzieciom książki i opowiadania, które pozwolą zrozumieć różne życiowe sytuacje, nauczą formułować wnioski i ocenę postępowania bohaterów;

– przydzielajcie dzieciom obowiązki, które nauczą je odpowiedzialności za podejmowane działania.

Jeżeli dziecko jest pod opieką logopedy – nie ignorujcie jego zaleceń i wykonujcie ćwiczenia w domu.

Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych.

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom