Szanowni Rodzice

Dziękujemy serdecznie za zaangażowanie i trud jaki wkładacie w pracę z dziećmi w domu. Mamy nadzieję, że za niedługo znowu się spotkamy.

Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech,  zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Poniżej przedstawiamy propozycję pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup.

MARZEC – tydzień 4

Grupa: 3 – 4 latki „Smerfy”

Tematyka na ten tydzień to: Witaj Wiosno

Wspomagając rozwój dziecka w domu  można wykonać następujące ćwiczenia:

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w tym tygodniu jest to temat związany ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z nastaniem nowej pory roku – wiosny;

– „Dokończ zdanie ”- zabawa dydaktyczna –  Jaka może być wiosna…..

– podział wyrazów na sylaby: bocian, żaba, bazie, krokusy, tulipan;

– zabawy matematyczne z wykorzystaniem nasion np.: fasoli, grochu, kukurydzy;  przeliczanie ich, segregowanie, układanie kompozycji;

– praca plastyczna „Wiosenny kwiat”  – wykonany techniką wydzieranki,

propozycja pracy plastycznej

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″

  • 3- latki strona: 8
  • 4- latki strony: 22, 23, 24

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

Grupa : 4 latki „Kotki”

Tematyka na ten tydzień to: Witaj Wiosno

Wspomagając rozwój dziecka w domu  można wykonać następujące ćwiczenia:

,,Jaka jest wiosna?”-  wzbogacanie słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę; rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków oraz treści piosenki pt.: ,,Jestem wiosna” – dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

– rozmowa na temat powracających wiosną ptaków, doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce (czapla, jaskółka, kukułka, bocian, kos), dzielenia ich nazw na sylaby;

– doskonalenie umiejętności przeliczania kwiatów wiosennych (w zakresie 1-6), segregowanie według kolorów, gatunków, budowanie kompozycji kwiatowych z figur geometrycznych,

– można z dziećmi wykonać parasole z kół, przykład znajduje się w linku- http://maluchwdomu.pl/2015/11/parasolki-parasolki.html.

– praca plastyczna, wykonanie Pani Wiosny z użyciem np.: kredki, plasteliny, gotowych ozdobników

-przykład szkicu Pani Wiosny

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 2″- strony 17,18

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Tematyka tygodnia: Porządki w ogrodzie

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonać następujące ćwiczenia:

-zapoznanie z literą – C – np. Cebula, Celina, sylabowanie i głoskowanie wyrazów;

-utrwalenie poznanych liter – dostępne w linku – https://www.youtube.com/watch?v=5-9YWtFMhzc

– utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych, rozwiązywanie zagadek dotyczących narzędzi ogrodniczych;

Przykładowe zagadki:

– W ogrodzie są używane – metalowe albo drewniane, szybko sprzątniesz nimi liście. Pewnie wszyscy odgadliście. (grabie)

– Ma ostrze i trzonek, skopiesz nią zagonek. (łopata)

– Co to za gad tak się wije? A jak się wody napije i stanie się pękaty podlewa drzewa i kwiaty? (wąż ogrodowy)

– Nie ma kół czterech ani nawet dwóch. Ma tylko jedno na przedzie.Lecz gdy za rączki mocno trzymasz, nawet z ciężarem pojedzie. (taczka)

– Na patyku ma zębów rządek, znają je na pewno dzieci. Służą do równania grządek i wysprzątania śmieci. (grabie)

– Leci z niej woda przez sito blaszane. Jaka to wygoda już kwiatki podlane! (konewka)

–  „Krokusy” – praca plastyczna. Na kartkę papieru dzieci przykleją łodygi i liście krokusów, wykonane z kolorowego papieru lub dorysowują zieloną kredką. Następnie doklejają np. pestki dyni zafarbowane na fioletowo i żółto, tak by stworzyć z nich kwiaty;

przykład pracy plastycznej:

– ,,Zakładamy hodowlę cebuli i fasoli” – dla chętnych dzieci;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy cz. 3 – od strony 20 do 23 a.

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki i Jagódki

Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenia

Wspomagając rozwój dziecka w domu można wykonywać następujące ćwiczenia:

– obserwowanie zmian zachodzących wiosną– coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach;

– budowanie schematów słów łodyga, Łatka – sylabowanie i głoskowanie tych słów; pisanie litery ł, Ł po śladach a potem samodzielnie,

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy

  • 6 latki –  ,,Litery i liczby cz. 2″ – strony: 46,47, 48, 49 (książeczka zielona)
  • 5 latki – ,,Litery i liczby” – strona: 62  (książeczka różowa)

–  poznawanie wartości monet i banknotów (np. 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł); właściwe operowanie nimi w zabawie;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kart pracy

  • 6 latki –  ,,Litery i liczby cz. 2″ – strony: 50,51 (książeczka zielona)
  • 5 latki – ,,Litery i liczby” – strona:  61,63 (książeczka różowa)

– zachęcamy do uprawy roślin doniczkowych w domu z dzieckiem – dbania o nie – umieszczania w nasłonecznionym miejscu, podlewania;

W wolnym czasie prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie ,,Kart pracy cz. 3″ – strony: 52-61 (książeczka fioletowa).

– zachęcamy do rozwiązania wiosennej zagadki

-piosenka do posłuchania dla dzieci ,,Idzie do nas wiosna” – dostępna w linku

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl

 

Zajęcia z języka angielskiego

Propozycje pracy z dzieckiem w domu znajdziecie Państwo na stronie internetowej English Play Box w zakładce <<dla rodziców>>  https://englishplaybox.pl/dla-rodzicow

Zachęcamy również do systematycznego uzupełniania kart pracy ( 2 kolejne strony tygodniowo) oraz do korzystania z płyty CD, która jest w zestawie z książeczką.

 

Zajęcia z religii

Propozycje do pracy z dzieckiem w domu

Krasnoludki, Jagódki

Zapraszam Was do naszej katechezy, chciałabym abyście poznali przypowieść Pana Jezusa o pewnym synu, który był niemiły dla swojego taty. Przekonacie się jeszcze raz, jak ważne jest pewne słowo w naszym życiu. Przypowieść dostępna w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=T3jCLpxt5-0

Piosenki do posłuchania, dostępne w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
  • https://www.youtube.com/watch?v=enkl_-MBZSM

W wolnym czasie proszę o uzupełnienie w kart pracy, strony: 36,37, a także o zapoznanie się z zadaniami dostępnymi w linku:

  • https://view.genial.ly/5e70bd83e3024c0f586d5380/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR00Roo_XWIwBiBg-vkcXVsCnK0MkiXKdCD9JI4clmrejCx3Za1NpSb6gLU

Nutki

Wielki Post to czas, w którym przepraszamy Boga, rodziców, rodzeństwo i wszystkich, których skrzywdziliśmy. Można przepraszać na różne sposoby, a jeden z nich pokazał Zacheusz. Obejrzyj film na podstawie Ewangelii, dostępny w linku:

  • https://www.bing.com/videos/search?q=zacheusz+biblia&ru=%2fvideos%2fsearch%3fq%3dzacheusz%2bbiblia%26FORM%3dHDRSC3&view=detail&mid=85FA7BE0C0BAA2DD92B985FA7BE0C0BAA2DD92B9&rvsmid=808D061BF7B37597C856808D061BF7B37597C856&FORM=VDRVRV

Piosenki do posłuchania, dostępne w linku:

  • https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
  • https://www.youtube.com/watch?v=enkl_-MBZSM

W wolnym czasie proszę o uzupełnienie w kartach pracy stron: 34,35, a także o zapoznanie się z zadaniami dostępnymi w linku:

  • https://view.genial.ly/5e70bd83e3024c0f586d5380/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR00Roo_XWIwBiBg-vkcXVsCnK0MkiXKdCD9JI4clmrejCx3Za1NpSb6gLU

 

Ponadto:

  • bawcie się z dziećmi w odgrywanie różnych ról, które dadzą szansę na zrozumienie różnych sytuacji i zachowań,
  • bawcie się z dziećmi słowem (układanie rymów, rymowanek, rozwiązywanie i układanie zagadek, wymyślanie zakończenia bajek, zachęcanie do układania własnych bajek i wierszy),
  • podczas zabawy lub prac porządkowych stwarzajcie sytuacje pozwalające dziecku na: układanie przedmiotów wg wielkości (od największego lub od najmniejszego) tworzenie zbiorów opierając się na pojęciach ogólnych (pojazdy, owoce, zwierzęta, itp.) oraz dzielenie zbiorów na podzbiory wg różnych cech elementów (np. klocki różnych rodzajów),
  • utrwalajcie znajomość schematu ciała i jego stronności: prawa­ – lewa
  • doskonalcie orientację przestrzenną i kierunkową dziecka: prawo-­lewo, góra­-dół, w, na, pod, za, przed, między, obok.
  • podejmujcie z dzieckiem różnego rodzaju aktywność fizyczną;
  • organizujcie zabawy ruchowe i gry zespołowe wg ustalonych zasad, instrukcji słownych oraz pokazu; włączcie w zabawy element współzawodnictwa.

Jeżeli dziecko jest pod opieką logopedy – nie ignorujcie jego zaleceń i wykonujcie ćwiczenia w domu.

Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych.

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom