Propozycje pracy z dziećmi w domu od 4-8 maja

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Moja miejscowość, mój region

Poniedziałek 04.05.2020 r.

  • Oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy. Materiały promocyjne z najbliższego regionu.

Dzieci wspólnie z Rodzicem oglądają materiały promocyjne z najbliższej okolicy. Wymieniają nazwę miejscowości, w której mieszkają. Nazywają znajdujące się tam ważniejsze obiekty.

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łazienki, (pobierz). Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania
  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy:

3 – latki KP cz.2 nr 14

4 – latki KP cz.2 nr 38,39

Wtorek 05.05.2020 r.

Ustawienie: przodem do siebie, w parze (rodzic – dziecko). Dzieci wykonują gest machania na pożegnanie i oddalają się od siebie. Następnie przywołują się gestem i zbliżają do siebie. Podają sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą i obracają się w kole.

Proszę porozmawiajcie z dzieckiem na temat utworu, oraz zachęćcie dziecko do improwizacji ruchowej do piosenki.

Środa 06.05.2020 r.

  • Rytmizowanie tekstu: Moja okolica mnie zachwyca! Dzieci powtarzają za Rodzicem prosty tekst:,,Moja okolica mnie zachwyca”, następnie wyklaskują w prostym rytmie, wytupują, uderzają dłońmi w kolana i o podłogę.
  • Zabawa dydaktyczna – Numerowanie domów. Rysunek domów przy ulicy, koła. Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).
  • Zabawa – Dorysuj brakujące elementy. Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami Rodzica:

− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik.

− Obok domu dorysujcie garaż.

− Nad domem – słońce.

− Za domem – las.

  • Dla chętnych dzieci:

Na podstawie ilustracji przedstawiającej domy na wsi i w mieście wskazywanie różnic i podobieństw między nimi.

Czwartek 07.05.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

-W mieście stoi sygnalizator świetlny, gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

-Samochody– dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

– Wieżowiec- w wieżowcu winda kursuje raz w górę raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

-Przedszkolaki– w przedszkolu Pani wita się rano z dziećmi.Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.

-Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.

-Krowa– dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

-Traktor- jeździ w koło po polu, dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

  • Praca plastyczno – techniczna „Mój dom”.

Pracę możesz wykonać według własnego pomysłu. Może ona być wykonana w formie rysunku z figur geometrycznych lub w formie przestrzennej.

Propozycja pracy plastycznej:

Piątek 08.05.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych:

Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Turlamy piłkę (dziecko siedzi z nogami w rozkroku, turla piłkę do rodzica lub rodzeństwa).

Zabawa ruchowa z elementem skoku-Piłka (dziecko podskakuje obunóż z jednoczesnym obrotem ciała wokół własnej osi:

-na hasło: Małe piłki-podskakuje szybko i nisko nad podłogą,

-na hasło: Duże piłki-podskakuje wolniej i wyżej,

-na hasło:Bęc! Piłka leży!- wykonuje przysiad podparty- odpoczywa.

Zabawa ruchowa z elementem chwytania i rzutu- Kolanko,( ustawienie naprzeciwko) – dziecko łapie piłkę i odrzuca; kto nie złapie piłki, klęka na kolanko i z tej pozycji odrzuca piłkę; wstaje gdy złapie piłkę przy następnej kolejce.

Zabawa ruchowa z elementem celowania- Gol! – dziecko strzela gole do wyznaczonej bramki, kopiąc piłkę nogą lub ją turlając.

Ćwiczenia tułowia (siad skrzyżny) toczenie piłki wokół siebie i podanie do osoby siedzącej naprzeciwko. Ćwiczenie wykonujemy raz prawą, raz lewą ręką.

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka tygodnia:,,Tajemnica książek”

Poniedziałek – 04.05.2020 r.

  • „Jakie książki lubimy?” – rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu.Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.Zajęcia o emocjach – zachwyt, emocjonalny stosunek do książek – historyjka obrazkowa.
  • Karta pracy: Plac zabaw 2, s.30.

 

  • Karta pracy Plac zabaw 2, s.30.

Dla chętnych dzieci: oglądanie z rodzicami bajek znajdujących się w domu, przeliczanie, określanie wielkości, tematyki.

Wtorek – 05.05.2020 r.

Dla chętnych dzieci: narysowanie okładki swojej ulubionej książki lub zaprojektowanie nowej.

Środa – 06.05.2020 r.

  • „Kto jest potrzebny, aby powstała książka?” Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza. Zwrócenie uwagi na temat dbania i szanowania książek, dostępne w linku: https://youtu.be/Sfi381rhxUU
  • Wykonanie pracy plastyczno- technicznej – Zamek z rolek.

Propozycja pracy:

Dla chętnych dzieci:  Co to jest?”– rysowanie palcem na plecach.

Czwartek – 07.05.2020 r.

  • „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep. „Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej. Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni. Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
  • Nauka piosenki Bajeczki, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=aGfrMwIbPTY&feature=youtu.be

Dla chętnych dzieci:  obejrzyjcie bajeczkę Rodzina Treflików  – ,,Warto czytać ”, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

Piątek – 08.05.2020 r.

  • „Zasady zachowania się w bibliotece” – rozmowa na temat zasad panujących w bibliotece na podstawie doświadczeń dzieci i fragmentów opowiadania Basia i biblioteka. Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie książek,  (pobierz).

Pytania do opowiadania: Dokąd wybierają się dzieci? Co robi się w bibliotece, o czym powiedziała Basia? Czy za książki w bibliotece trzeba płacić? W jaki sposób trzeba dbać o książki? Jak trzeba się zachowywać w bibliotece? Dlaczego? Kto z was był kiedyś w bibliotece? Co wam się tam najbardziej podobało?

  • Karta pracy  Plac zabaw cz.2, s. 32 – ,,Gdzie postawię tę książkę?”– segregowanie.
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych

– „Ile zrobię kroków?” – każde dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dziecko liczy, ile kroków udało mu się zrobić, zanim książka spadła.

– „Odgadywanie tytułów bajek” – dziecko przedstawia rodzicowi za pomocą gestów i ruchów jakąś postać z bajek, np. Kubusia Puchatka, Króla lwa. Gdy rodzic odgadnie, następuje zmiana ról.

– „Baba Jaga” rodzic to Baba Jaga, staje w jednej części pokoju, odwraca się plecami do dziecka i mówi: Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy. Dziecko w czasie wypowiadania tych słów musi z drugiej części pokoju jak najszybciej do niej dobiec. Gdy Baba Jaga się odwróci, dziecko zastyga w bezruchu – wykonując ciekawą figurę. Jeśli dziecko się poruszy, wraca na koniec pokoju. Dziecko gdy dobiegnie do celu, staje się Babą Jagą. Do zabawy można włączyć rodzeństwo.

Dla chętnych dzieci: – słuchanie czytanych bajek przez rodziców.

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia  –   Tajemnica książki

Poniedziałek – 04.05.2020 r.

  • Książka – wysłuchanie wiersza Anny Kamieńskiej (pobierz).

Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania: Czemu początkowo książka była smutna? Czy miała kolorowe obrazki? Dlaczego nagle zaczęła być ciekawa dla osoby mówiącej w wierszu? Co się zmieniło?

  • Praca z KP4.8b – rozwijanie umiejętności oceniania, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności.
  • Zapraszam do ćwiczeń z pewnym bardzo sympatycznym misiem, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo

Wtorek – 05.05.2020 r.

  • Bajka edukacyjna – Zasady korzystania z książek,dostępna w linku:
    https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
  •  „Do czego nie są książki?” – rozmowa kierowana, zwrócenie uwagi na niewłaściwe korzystanie z książek. Rodzic pokazuje dwie książki (poszukajcie w domu)  – zadbaną i zniszczoną i prosi o porównanie obu rekwizytów.

Następnie zadaje pytania:O co apelują do nas książki?O co proszą swoich czytelników?Dlaczego powinniśmy je szanować?Czym różnią się od telewizji, kina, teatru, Internetu?
Następnie układamy na podstawie tekstu oraz własnych spostrzeżeń zasady poszanowania książek.(pobierz).

  • „Szpital dla książek” – zabawa w reperowanie zniszczonych książek. Rodzic prosi o wykonanie zadań przez dziecko:

1 – dziecko segreguje książki na „chore” i „zdrowe” (czyli uszkodzone i nieuszkodzone);

2 – dziecko transportuje książki z biblioteczki do stolika (dla urozmaicenia może to robić samochodzikami);

3 – dziecko – pielęgniarka tnie taśmę klejącą i folię na okładki;

4 – dziecko – lekarz przykleja taśmę;

5 – dziecko transportuje książki ponownie do biblioteczki .

  • Regulamin postępowania z książką” – zabawa dydaktyczna, praca z KP4.9b.

Środa – 06.05.2020 r.

  • Bajka edukacyjna  – Jak powstaje książka” — film stworzony na warsztatach animacji w Księgarni Dwie Siostry, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
  • Praca plastyczna ,,Moja książka”. Zginamy kilka kartek A4 na pól i dziecko tworzy swoją ulubioną książkę na dowolny temat. Może pomóc w tym Wasze starsze rodzeństwo albo rodzice. Przykładowa książeczka.

  • „Moja książka”– praca z KP4.7b, doskonalenie twórczego myślenia i zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi.

Czwartek – 07.05.2020 r.

  • Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć trochę o pewnym miejscu, w którym jest mnóstwo książek. To miejsce nazywa się BIBLIOTEKA. Z biblioteki możemy wypożyczyć książki, a jest ich tam tak dużo, że z pewnością każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Należy pamiętać, że książki z biblioteki należy zwrócić, gdy są już przeczytane. Korzysta z nich wiele osób, dlatego książki trzeba szanować. A czy wiesz jak nazywa się miejsce gdzie można kupić książki?
  • Popatrzcie teraz na ten obrazek i odpowiedzcie na pytania:

– Ile jest dzieci na obrazku?

– Gdzie jest chłopiec z jasnymi włosami?

– Na której półce siedzi dziewczynka?

– Na której półce leży trzecie dziecko?

– Które z dzieci właściwie zachowuje się w bibliotece?

 

 

  • „Na półce”– praca z KP4.8a, klasyfikowanie książek wg pierwszej litery tytułu, doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Praca z KP4.6 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

Piątek – 08.05.2020 r.

  • Zgaduj-zgadula  „Nasze bajki”. Sprawdzę teraz  jak dobrze znacie bohaterów  waszych ulubionych bajek, (pobierz).

Zapraszam do zabawy ruchowej przy muzyce, dostępne w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

  • Praca z KP4.9a – ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie różnic w obrazkach.

Praca dla chętnych dzieci :

  1. Mały Miś w świecie wielkiej literatury – czytaj z Misiem: https://www.youtube.com/watch?v=TaYR4YBqkJI
  2. Pan Kleks – Witajcie w naszej bajce (w wykonaniu zespołu Wesołe Nutki) https://www.youtube.com/watch?v=Nb_n1JFzjZA
  3. Sroczka Migotka | Agnieszka Borowiecka -bajki do słuchania, https://www.youtube.com/watch?v=b_kDURNjqjI&list=PLHAKYSUVjpEDRhejQnP9MMRPH9yAUWp8L&index=5

Zachęcamy do podjęcia rozmowy inspirowanej bajką. Wysłuchajcie bajki, a następnie zadajcie dzieciom pytania:

– Dlaczego zabawa Migotki z Rudą Kitką, a potem ze Stukotkiem, nie była udana?

– Czy Migotka była koleżeńska?

– Czy na miejscu Migotki zachowalibyście się tak samo?

– Jaką radę Mądra Główka dała Migotce?

– Co to znaczy podzielić się?

– Czy można brać rzecz należącą do kogoś innego?

– Czy dzielenie się z innymi jest łatwe, czy trudne?

– Jakie uczucia pojawiają się, gdy ktoś nie chce się z wami podzielić?

– Dlaczego warto się dzielić z innymi?

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Moja ojczyzna

Poniedziałek – 04.05.2020 r.

  • Oglądanie albumów, książek, widokówek o Warszawie. Swobodne opisywanie charakterystycznych miejsc Warszawy.
  • Oglądanie mapy Polski, odszukanie rzeki Wisły, Bałtyku oraz Warszawy.
  • Karta pracy cz. 4 str. 29.
  • Posłuchaj „Legendy o powstaniu Warszawy”, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs

Spróbuj opowiedzieć legendę całymi zdaniami swoim rodzicom.

Wtorek – 05.05.2020 r.

  • Karta pracy cz.4 str.30-31
  • Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

– ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody (butelki o pojemności 1l z różną zawartością wody, może być woda zabarwiona),

– dziecko określa w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej,

-ustawianie butelek według ilości zawartego płynu (od najmniejszej do największej)

– dmuchanie w kolejne odkręcone butelki, porównywanie dźwięków wydawanych przez nie,

– zapoznanie z miarą płynów (0,5l, 1l, 1,5l),

-sprawdzanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, druga wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

  • Karta pracy cz.4 str. 32-33.
  • Wykonanie pracy plastycznej „Nasze godło” – dowolną techniką (farby, kredki, wydzieranka itp.)

Środa – 06.05.2020 r.

W wazonie jest bukiet bzu.

Olek je jajko ugotowane na twardo.

Ada rysuje upragnionego kotka.

To stokrotki i maki, a dookoła trawa.

Ada niesie jej ulubione bazie – kotki.

To hulajnoga Ady, a tam rower Olka.

Czwartek – 07.05.2020 r.

  • Oglądanie obrazków flag. Nazywanie samodzielnie lub z pomocą państw Unii Europejskiej, do których te flagi należą. Oglądanie mapy Europy. Słuchanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski.
  • Oglądanie globusa, wyjaśnienie czym jest i do czego służy.
  • Karta pracy cz.4 str. 34-35.
  • Oglądanie obrazka Syriusza – maskotki UE, kolorowanie sylwety Syriusza, (pobierz).

Piątek – 08.05.2020 r.

  • Słuchanie opowiadania na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena „Księżniczka na ziarnku grochu”. Zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem, dostępne w linku: https://opracowania.pl/opracowania/jezyk-polski/ksiezniczka-na-ziarnku-grochu-h-ch-andersen,oid,153,tresc
  • Pokazanie na mapie Europy – Danii. Podanie nazwy stolicy – Kopenhaga. Pokaz flagi Danii.

Rozmowa na temat utworu:

– Z kim chciał ożenić się książę?

– Jak wyglądała księżniczka, która pewnego dnia zapukała do bramy miasta?

– Jak królowa chciała się przekonać, czy jest to prawdziwa księżniczka?

– Czy dziewczynka okazała się prawdziwą księżniczką?

 

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Na początek rozgrzewka,którą znajdziecie na stronie : https://youtu.be/InxomdEHL8M

Ćwiczenia  z mamą lub tatą rozwijające: skoczność, gibkość, siłę, zwinność, szybkość.

W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” (około 8 powtórzeń).

Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)

Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)

Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie (możemy podać tempo na instrumencie: bębenku, tamburynie, cymbałkach, garnku, łyżkach, marakasach).

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl

…………………………………………………………………………………………………………………..

Język angielski

GRUPA 5- LATKI

Witam Was Kochane Dzieci.

Temat naszych zajęć to „Moja rodzina”. Utrwalimy sobie takie słownictwo jak:

family- rodzina

mummy- mamusia

daddy- tatuś

sister- siostra

brother- brat

baby- dziecko

This is mummy – To jest mamusia

Where’s brother?- Gdzie jest brat?

There’s brother- Tam jest brat

Proszę, aby dzieci się zastanowiły, za pomocą jakich gestów można przedstawić poszczególnych członków rodziny np. mama- głaskanie dziecka po głowie, tata- robienie przysiadów lub gesty przypominające kierowanie samochodem, brat- przyjęcie pozy supermena itp. Rodzice bawiąc się z dzieckiem pokazują gest, a zadaniem dziecka jest odgadnąć kto to jest.

Dzieci słuchają piosenki Family (CD, nagranie 19)

Przyjemnego słuchania i śpiewania.

GOODBYE

 

GRUPA 5-6 LATKI

Witam Was Kochane Dzieci.

Dzisiaj utrwalimy słownictwo związane z rodziną. Temat naszych zajęć to „ Moja rodzina”. Utrwalimy takie słownictwo:

family- rodzina

mummy- mamusia

daddy- tatuś

baby- dziecko

sister- siostra

brother- brat

This is mummy- To jest mamusia

This is……- To jest…….

Throw the ball to mummy- Rzuć piłkę do mamusi

Kick the ball to daddy- Kopnij piłkę do tatusia

Roll the ball to baby- Potocz piłkę do dziecka

Bounce the ball to brother- Odbij piłkę do brata

Pass the ball to sister- Podaj piłkę siostrze

Proszę, żeby dzieci przesłuchały tekstu piosenki Throw the ball to mummy (CD, nagranie 20)

Dzieci bawią się podczas piosenki. Rzuć piłkę w kierunku mamy. Kopnij piłkę w kierunku taty. Potocz piłkę w kierunku dziecka (np. obrazka przedstawiającego dziecko). Odrzuć piłkę w kierunku obrazka przedstawiającego siostrę. Jeżeli ktoś ma brata, siostrę, małe dziecko, to nie potrzebuje do tej zabawy obrazków.

Udanej zabawy

GOODBYE

……………………………………………………………………………………………………

Religia

W tym tygodniu prosimy o zapoznanie się z poniższymi katechezami:

  1. https://view.genial.ly/5ea7255ed407580db92e1287/guide-dobry-pasterz-przedszkole?fbclid=IwAR3x6KF9DRLLsLFr0ZuAoGWrupkdXcQSBwiypebk134-0y9ajo0ucR8ekTQ
  2. https://view.genial.ly/5eae5b917b8ef50d76d27cf5/learning-experience-didactic-unit-kapliczki-matki-bozej?fbclid=IwAR3KLZQuPfq87JpeSsDCAmMW9yFF4ntA1JUjmBKcR0L2abm8P2w376vhDQE