Propozycje pracy z dziećmi w domu od 11-15 maja

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e- mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Majowa łąka

Poniedziałek 11.05.2020 r.

  • Oglądanie zdjęć, książek z obrazkami łąki i jej mieszkańców. Swobodne rozmowy na temat wyglądu i jej mieszkańców.
  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łąka,  (pobierz).

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. Zwracanie uwagi na prawidłowy sposób budowania zdań.

  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy: 4 – latki KP cz. 2 nr 44

Wtorek 12.05.2020 r.

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat wysłuchanego utworu:

-gdzie latała mała biedroneczka?

-jakie zwierzęta spotkała na łące?

-co powiedziało jej każde zwierzątko?

  • Ćwiczenia oddechowe „Kropki biedronki”

Potrzebne będą: kontur biedronki (bez kropek), siedem czarnych kropek, słomka.

 

Proszę położyć przed dzieckiem sylwetę biedronki i poprosić , aby za pomocą słomki ( dziecko musi nabrać powietrze przez słomkę) przeniosło kropki-kółeczka na jej sylwetę.

 

 

Środa 13.05.2020 r.

  • Zabawa z wiosennym kwiatem, dzieci otrzymują po 1 sylwecie kwiatka i wykonują polecenia: połóż kwiatek na dole na podłodze, połóż kwiatek za sobą, połóż kwiatek obok siebie,podnieś kwiatek do góry, połóż kwiatek przed sobą.
  • Łąka” -zabawy matematyczne na dywanie

Na łąkę przyleciały motyle i zmęczone usiadły na kwiatach, każdy usiadł na kwiatku takiego koloru, jak on sam (dzieci przyporządkowują motyle do kwiatów wg kolorów, określają także ilość motyli). Zapach kwiatów zwabił do nich pszczoły, dzieci wykonują kolejno polecenia – NAD pierwszym kwiatem latały – 2 pszczoły, NAD zielonym – 1 pszczoła. Do którego kwiatu nie doleciały? (czerwonego i niebieskiego)  POD kwiatami schowały się biedronki: pod pierwszym – 1; pod czerwonym – żadna;  pod zielonym – 1;  pod ostatnim – 2

  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy:

3 – latki KP cz 2 nr 16

4 – latki KP cz 2 nr 45

Czwartek 14.05.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. 

Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.

  • Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.
  • Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
  • Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
  • Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
  • Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.
  • Praca plastyczno – techniczna „Biedronka” lub „Żabka”. Do zrobienia biedronki wykorzystaj kartki z kolorowego bloku.

 

Żabka wymaga więcej pracy i potrzebne będą spody od butelki plastikowej, farby i papier kolorowy.

 

Piątek 15.05.2020 r.

  • Wycieczka”- opowieść słowno-ruchowa.

Rodzic opowiada historyjkę i wykonuje ruchy, które naśladuje dziecko:

Rodzina jechała rowerami na wycieczkę.(dziecko leży na dywanie na plecach i porusza nogami, naśladując jazdę na rowerze)

Wiał przyjemny wiaterek.(dziecko wstaje i wykonuje w miejscu obroty wokół własnej osi, lekko unosząc ramiona)

Gałęzie drzew, które rosły przy drodze, lekko poruszały się na wietrze- raz  w lewo, raz w prawo…(dziecko stoi w rozkroku i porusza się w lewo/prawo uniesionymi nad głową wyprostowanymi ramionami)

W oddali, pośród traw, pasły się krowy. (powoli chodzą na czworakach)

Nad łąkami żwawo latały barwne motyle.(rozpościera ramiona i truchta, machając nimi)

Na kwiatach przysiadły pszczoły i trzmiele.(wykonują przysiad podparty)

Koniki polne skakały po źdźbłach trawy. (wykonują skoki obunóż)

Za łąkami płynęła rzeczka.(stojąc w rozkroku, wykonują skłon w przód i swobodnie poruszą ramionami)

W rzece wesoło pluskały się rybki. (przyjmują pozycję siadu klęcznego i wykonują krążenia ramion, naśladując czynność wiosłowania)

Dalej na rzece był most. (siadają i podpierając się rękami z tyłu, unoszą biodra i prostują plecy)

Na brzegu rzeki, leżąc na kocu, odpoczywała rodzina. (leżą na plecach i oddychają głęboko)

  • Dla chętnych dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka tygodnia: W krainie muzyki

Poniedziałek – 11.05.2020 r.

Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.

  • „Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze” – naśladowanie odgłosów instrumentów. Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.

Dla chętnych dzieci:

-Ćwiczenie sensoryczne. Dotknij czegoś, co jest: ciepłe, zimne, gładkie, szorstkie, kudłate, wypukłe, miękkie, twarde, śliskie, puszyste, mokre, klejące…

Zagraj z Cargo, dostępne w linku: https://abc.tvp.pl/19140248/balagan-na-cargo

Wtorek 12.05.2020 r.

Dla chętnych dzieci:

-„Domowa  orkiestra” – wspólne muzykowanie. Wykorzystaj instrumenty, które masz w domu np.: pokrywki, drewniane łyżki  itp. Zaproś do muzykowanie rodzeństwo, rodziców.

Środa – 13.05.2020 r.

  • Wykonanie pracy plastyczno- technicznej„Robimy instrumenty”

Wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.

Kształtowanie umiejętności łączenia różnych materiałów.

 

  • Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki. Muzyka to coś wspaniałego – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat  (pobierz) oraz historyjki obrazkowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla chętnych dzieci: 

– Pobaw się ze mną mamo, pobaw się ze mną tato!, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY&fbclid=IwAR3rLkI5W5LOdY7IfrqVbJVJnZoVOzcJFQ-g3_uTSOmSfWrIMvfa1QAdy2E

Czwartek – 14.05.2020 r.

  • Masażyk. Dziecko leży na brzuchu, swobodnie wyprostowane. Masażyk wykonują obie dłonie. Tędy płynie rzeczka – zaczynamy od głowy rysując do pasa wijącą się rzeczkę. Tutaj szła Pani w szpileczkach – palce dłoni idą od pasa do głowy. Za nią biegły słonie – obie pięści delikatnie, szybko uderzają biegnąc od pasa do głowy. A za nimi słonie – obie pięści wolniej i mocniej idą od pasa do głowy. Świeciły dwa słoneczka – masujemy plecy. Padał drobny deszczyk – opuszki palców delikatnie uderzają o plecy dziecka. Czy przeszedł cię dreszczyk? – delikatne uszczypnięcie w kark.
  • Nauka piosenki:Na muzyce w przedszkolu, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

Gra instrumentach – gitara – pudełko z gumkami recepturkami (przygotowane poprzedniego dnia). Dzieci trzymają gitarę w jednej ręce, palcem wskazującym drugiej ręki grają do muzyki, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem grają i śpiewają piosenkę.

Dla chętnych dzieci:

-Zabawy paluszkowe, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=7tBVZINpUAw&fbclid=IwAR1AIpqnnzDzOCxUVPnn6AZh0jGGlBDYc_-Jsy3uC3PMHpNqP2LyhM9v9D8

– Kolorowanie instrumentów, dostępne w linku: https://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p77.jpg

Piątek – 15.05.2020 r.

  • „Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci, zabawy dydaktycznej i Kart Pracy cz.2, s.36. Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych.
  • „Ucho – dzięki niemu słyszę” – wykonanie modelu ucha z plasteliny. Budowanie wiedzy dzieci na temat budowy aparatu słuchowego człowieka.
  • „Po cichutku”– zabawy ruchowe. Rozwijanie sprawności fizycznej i orientacji.

– „Rozpoznajemy kroki swoich bliskich” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje kroki idącej osoby, odgaduje kto szedł.

– „Gdzie jesteś?” – dziecko i rodzic stoją z zawiązanymi oczami. Jedno z nich szuka drugiego, wołając je po imieniu po imieniu, np. Olu, gdzie jesteś? Dziecko odpowiada – Tutaj. Mogą powtarzać to wielokrotnie, aż się znajdą.

– „Ilu gości przyszło do ciebie?” – dziecko siedzi i ma zasłonięte oczy. Rodzic idzie cicho, stuka nogami. Zadaniem dziecka jest policzyć kroki.  Następuje zmiana ról.

– „Dzień dobry!” –dziecko jest odwrócone plecami do reszty domowników. Jeden z nich mówi: Dzień dobry… starając się zmienić swój głos. Dziecko ma zgadnąć, kto je przywitał.

Dla chętnych dzieci:

– Zagadki słuchowe. Rodzic gra na przedmiotach, dziecko odwrócone plecami do rodzica odgaduje dźwięki, gazeta- darcie zgniatanie, szuranie, przelewanie wody w szklankach, pozytywki, mieszanie łyżeczką w szklance, granie na łyżkach, na pokrywce….

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia  –   W krainie muzyki

Poniedziałek – 11.05.2020 r.

  • Rozgrzewki przy piosence „Równowaga”. Ćwiczcie z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
  • ,,Najlepszy instrument” – R. zaprasza dziecko do słuchania wiersza Wojciecha Próchniewicza (pobierz). Przed przeczytaniem utworu prosi, aby dziecko zwróciły szczególną uwagę na to, w jakich sytuacjach może grać instrument, o którym pisze autor.
  • Wizyta w szkole muzycznej- Poznajemy instrumenty, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
  • „Grająca woda” – zabawa badawcza, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=gOa3W7DoS3Q
  • Karta pracy 4, str. 14a, 14b. – odczytywanie i kontynuowanie rytmów, wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe –  klasyfikacja, analiza słuchowa nazw instrumentów, doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej, przeliczanie.

Wtorek 12.05.2020 r.

  • „H, h- jak hamak” – prezentacja litery w wyrazie, Kart Pracy 4 , str. 17, szczegółowa instrukcja dla rodzica –  (pobierz).
  • „Spacer po h”– Rodzic  układa z lin lub wstążek, kształt litery h, H. Prosi dziecko o zdjęcie kapci i spacer stopa za stopą po linie, zgodnie z kierunkiem pisania.
  • Litera – H , h ozdobienie szablonu liter według własnego pomysłu (pobierz).
  • „Gramy na pudełkach”– R. siada naprzeciwko dziecka, daje dziecku dwa pudełka plastikowe lub tekturowe. Rodzic wymienia nazwę instrumentu, a dziecko ma za zadanie wystukać na pudełkach podział na sylaby tego słowa, np.: Har-mo-nia.  Rodzic może zmienić sposób wystukiwania rytmu, np. brzegiem dłoni, palcem, stopą, kolanem, łokciem.
  • Praca z KP4.17a,b–doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej i słuchowej, ćwiczenia w czytaniu.
  • ,,Głowa, ramiona” – zabawa ruchowa do piosenki. Dziecko stoi naprzeciw Rodzica i gestem ilustruje słowa piosenki, dotykając odpowiednich części ciała, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Środa – 13.05.2020 r.

Czwartek – 14.05.2020 r.

  • Zabawa przy piosence „Równowaga”, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
  • „Jaka muzyka pasuje?”– Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się na temat różnych rodzajów muzyki: np. – Opowiedz, proszę, słowami, jaka muzyka, twoim zdaniem, najbardziej pasuje do tańca? Jaki jest najbardziej znany utwór, który śpiewamy na urodzinach? Czy w każdym kraju ten utwór brzmi tak samo? Jeśli chcesz odpocząć, jaki rodzaj muzyki wybierzesz? Czy dźwięki płynące z lasu, rzeki, szum morza to też muzyka? W jakich okolicznościach śpiewamy „Mazurka Dąbrowskiego”?
  • „Rytm z nakrętek”– Rodzic  układa rytm 3–4-elementowy, a dziecko odtwarza ten rytm ruchem w taki sposób, że ten sam symbol odpowiada temu samego ruchowi. W następnej kolejce rodzic odtwarza rytm ułożony z nakrętek przez dziecko.( 10–12 nakrętek w trzech kolorach; zamiast nakrętek można użyć klocków, kolorowych kółek z papieru.)
  • „Skojarzenia z muzyką”– Rodzic włącza fragmenty utworów, również wcześniej odtwarzanych. Prosi dziecko,  aby próbowało odpowiedzieć, do jakich wydarzeń, uroczystości najlepiej pasują te utwory. Propozycje:

-„Przywitajmy się wesoło” https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

-„Nazywają mnie Poleczka” https://www.youtube.com/watch?v=nGeHDkFgbjY

 -„Krakowiaczek jeden” https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY

 – Mazurek Dąbrowskiego https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo

  • Praca z KP4.15, 18- grafomotoryka, przeliczanie, percepcja słuchowa, odzwierciedlenie liczby za pomocą symboli, koordynacja wzrokowo- ruchowa, dekodowanie.

Piątek – 15.05.2020 r.

-„Podaj kulę” – zabawa w parach. Dziecko stoi w parze z Rodzicem, tyłem do siebie, dotykając się plecami, pośladkami i nogami. Nogi w lekkim rozkroku, stopy mocno przylegają do podłogi. Dziecko trzyma w ręku papierową kulę. Na sygnał R.: Hop, dziecko przekazuje Rodzicowi kulę, wykonując skręt tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, by dziecko starało się nie odrywać stóp od podłoża oraz nie odsuwały się od siebie. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie, w zależności od instrukcji Rodzica.

-„Miesiące w roku” – dziecko wysuwa jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamieniają nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymawia kolejno nazwy miesięcy. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie.

-„Rulony” – Dziecko otrzymuje stronę z gazety lub dużą chustę. Dziecko leży na brzuchu, dłonie trzyma na gazetach/chustach. Na hasło R. Zwijamy rulony -podnoszą ramiona, łokcie i dłonie i starają się zwinąć gazetę/chustę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4–5 razy.

-„Sufit – podłoga” – dziecko maszeruje po pokoju  w rytm dźwięków wystukiwanych przez R., np. na pudełku.  Podnosi  wysoko kolana. Na hasło R. Sufit -staje na palcach i podnosi ręce. Na hasło Podłoga -kładzie się na brzuchu.

-„Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk. Rodzic siada na podłodze lub taborecie za dzieckiem i wykonuje masaż pleców dziecka zgodnie z instrukcją:Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie), potem konie (piąstki),panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące) z gryzącymi pieseczkami (szczypanie). Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka),płynie rzeczka (rysujemy linię),pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).

  • „Co słychać w hałasie?” Rodzic prosi aby dziecko usiadło przy stoliku i spróbowało się skupić przy odrabianiu zadania Karta pracy 4 str.  18b, w tym czasie włącza głośniej muzykę, telewizor, stuka drzwiami od szafki, prowadzi głośną rozmowę z domownikami itp. Po 2–3 minutach takiej zabawy Rodzic prosi dziecko siedzące przy stoliku o opowiedzenie treści tego, co widzi na obrazkach. Najprawdopodobniej dziecko niewiele zapamiętało podczas samodzielnej pracy. Rodzic prowadzi rozmowę na temat tego, w czym może nam przeszkadzać hałas. Naprowadza dziecko  na wnioski, że hałas jest nie tylko niemiły, lecz także niebezpieczny dla zdrowia.
  • Dla chętnych dzieci:

-Opowiadanie – Hałasowanie –  Grzegorz Kasdepke, (pobierz).

-Możesz obejrzeć filmiki, z których dowiesz się jak można narysować wybrane instrumenty:

https://www.youtube.com/watch?v=Y5AsTcgJ7DQ 

https://www.youtube.com/watch?v=OPnx5t5VOcE

– Dźwięki wysokie, niskie, klucz wiolinowy, basowy, dostępne w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU 

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Łąka w maju

Poniedziałek – 11.05.2020 r.

Rozmowa na temat opowiadania:

– W co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

– Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

– Co to jest barwa ochronna?

*Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak: niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

Podzielcie nazwy bohaterów opowiadania na sylaby, a nazwę: żaba, motyl – na głoski.

  • Karta pracy cz.4 str. 38.
  • 5 – latki – książeczka różowa str.74 – odszukiwanie ukrytych zwierząt, nazywanie ich i kolorowanie.
  • 6 – latki – książeczka zielona str. 76 – ćwiczenia w czytaniu, rozpoznawanie zdań fałszywych i prawdziwych.

Wtorek 12.05.2020 r.

  • Karta pracy cz.4 str. 39.

Zabawy z sześcianem. Przypomnienie cech kwadratu:

– Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

– Jakie są boki kwadratu?

  • Karta pracy cz.4 str. 40 – oglądanie sześcianów, określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
  • Karta pracy cz.4 str. 41 – rysowanie szlaczków po śladach a potem samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

Środa 13.05.2020 r.

Rozmowa na temat treści zawartych w piosence, jakie piosenka ma tempo, próba śpiewu refrenu piosenki.

  • Karta pracy cz. 4 str. 42 – liczenie pszczół, łączenie pszczół z obrazkiem plastra, do którego lecą, kończenie kolorowania plastra miodu.

Słuchanie nazw produktów które otrzymujemy dzięki pszczołom.

  • Ćwiczenia logorytmiczne „Rób to o czym mówi wiersz”– dziecko porusza się zgodnie z tekstem.Zrób do przodu cztery kroki,I rozejrzyj się na boki.Tupnij nogą raz i dwa,Ta zabawa nadal trwa.Teraz w lewo jeden krok,Przysiad, i do góry skok.Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.Klaśnij w ręce razy pięć,

    Na klaskanie też masz chęć!

    Wokół obróć się raz, dwa

    Piłka skacze hop-sa-sa

    Ręce w góre i na boki,

    Zrób zajęcze cztery skoki,

    Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

    I wyciągnij w górę nogę.

Czwartek – 14.05.2020 r.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat łąki w pobliżu domu.

– Co Ci się najbardziej podobało?

– Co Cię zaciekawiło?

– Jakiego koloru było na łące najwięcej?

– Nazywanie roślin przyniesionych z łąki, zapamiętywanie ich nazw.

– Przygotowanie roślin do zasuszenia.

  • Rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami olejnymi lub kredkami woskowymi. Można zrobić zdjęcie pracy plastycznej i wysłać na e -meila do wychowawcy, mile widziane takie fotografie.
  • Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”, dostępne na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

Dziecko delikatnie porusza się np. z apaszką przy muzyce ( gdy muzyka cichnie – delikatnie rusza apaszką, gry muzyka jest głośna – wykonuje ruchy jakby kwiatki podskakiwały na łące).

Piątek 15.05.2020 r.

  • Ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy na dmuchawiec” (mniszek pospolity).Dziecko dmucha mocno aż do braku powietrza.
  • Oglądanie zasuszonych roślin z łąki. Nazywanie części: łodyga, korzeń, liść, kwiat.

  • Posłuchaj wiersza Anny Onichimowskiej pt. „Zielnik”, (pobierz).

Porozmawiajcie o roślinach, które pojawiły się w wierszu: Jakie rośliny pojawiły się na kartkach? Dlaczego pojawił się tam rysunek sasanek? (pamiętajcie że sasanki są rośliną chronioną to znaczy że nie wolno jej zrywać) Dlaczego zakładamy zielnik?

Stwórzcie pierwszą stronę waszego zielnika wpisując swoje imię.

Następnie poszukajcie roślin, które są na łące i się Wam podobają, przyklejcie je taśmą do kartki i napiszcie sami lub poproście osobę dorosłą, żeby wpisała nazwę rośliny poniżej. Podeślijcie nam zdjęcia waszych zielników.

Jeżeli nie masz możliwości stworzenia prawdziwego zielnika pobaw się wirtualnie: http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/zielnik

  • Zestaw ćwiczeń z balonikiem

Na początek rozgrzewka ,którą znajdziecie na stronie  https://youtu.be/L6vLPvT8UoM

Na początek  ćwiczenie oddechowe Dmuchamy balony. Nadmuchiwanie balonów przez dzieci. Rozwijanie pojemności płuc. Dmuchanie na balonik, aby najdłużej został w powietrzu.

1.Odbijanie  balonika raz jedną, raz drugą dłonią.

2. Podbijajnie balonika jak najwyżej, wykonując przy tym różnorodne ćwiczenia:

-odbicie balona – siad skrzyżny – powrót do postawy swobodnej – odbicie balona

-odbicie balona – siad prosty – powrót do postawy swobodnej – odbicie balona

– odbicie balona tylko głową

-odbicie balona tylko kolanem

3.Toczenie balonów na czworakach

Ćwiczenie uspokajające – marsz w wolnym tempie (możemy podać tempo na instrumencie: bębenku, tamburynie, cymbałkach, garnku, łyżkach, marakasach itd.).

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl

……………………………………………………………………………………………….

Język angielski

GRUPA 5- LATKI

Utrwalamy słownictwo związane z rodziną.

Proszę o przesłuchanie rymowanki Hello, family (CD, nagranie22)

Where’s daddy?- Gdzie jest tatuś?

There you are daddy!- Tam jest tatuś!

Where’s mummy?- Gdzie jest mamusia?

There you are mummy!- Tam jest mamusia!

Where’s brother?- Gdzie jest brat?

Bawimy się z dziećmi w zadawanie pytań Where’s………..?

GOODBYE

 

GRUPA 5-6 LATKI

Witam Was Kochane Dzieci, utrwalamy słownictwo związane z rodziną.

Proszę o powtórzenie piosenki Throw the ball to mummy (CD, nagranie 20).

Proszę przesłuchać historyjkę obrazkową (CD, nagranie22)

granny- babunia

grandpa- dziadek

boy- chłopiec

girl- dziewczyna

children- dzieci

yellow tent- żółty namiot

tightroper-linoskoczek

circus- cyrk

performance-przedstawienie

GOODBYE

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl

 

Religia

Zapraszam Was na kolejną e-katechezę. Przed nami 100 urodziny Jana Pawła II. Katecheza przybliży Wam jego historię. Ponieważ jest ona obszerna dlatego jest przygotowana na cały tydzień

  • https://view.genial.ly/5eb90a9a8a39780d0f675b1d/social-square-post-jak-lolek-zostal-papiezem-copy?fbclid=IwAR0DNj-a0EAEDKmo1XqX6slIaz6FNQdLt5zNqHn4EeUmaYDZK4ZCqScszlg

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl