Propozycje pracy z dziećmi w domu od 8 -10 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Zabawy na świeżym powietrzu

Poniedziałek 8.06.2020 r.

  •  „ Jakie to sporty?”– praca z obrazkiem, nazywanie sportów letnich na podstawie obrazków np. z internetu, opisywanie obrazków, wypowiedzi na temat sportów letnich. Celem zadania jest wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat, wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich. Proszę porozmawiać z dziećmi jakie sporty letnie można uprawiać? Jakie można wykonywać z całą rodziną? Jak należy się do nich przygotować?
  • „ Start, meta”- zabawa bieżna, np. w ogrodzie lub na podwórku. Celem zabawy jest poprawne reagowanie na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej. Na hasło Start! Dziecko biegnie w ustalonym przez rodzica kierunku, na hasło Meta! Staje w miejscu i stara się nie ruszać. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Wtorek 9.06.2020 r.

  • „Gimnastyka to zabawa”- zajęcia ruchowe przy muzyce. Celem zajęć jest wyzwalanie aktywności ruchowej przy muzyce. Zapraszam rodziców i dzieci do zabawy muzyczno – ruchowej ,,Gimnastyka”,  dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=UD3N8JV0GRc 

Środa 10.06.2020 r.

  • „ Piłka- piłeczka”- zabawa matematyczna, której celem jest porównywanie cech fizycznych przedmiotów, zabawa polegać będzie na oglądaniu różnych rodzajów piłek dostępnych w domu od piłeczki pingpongowej do piłki do koszykówki (można posiłkować się internetem), porównywanie wielkości, kształtów, ciężaru, koloru.
  • „Najmniejsza- największa”- zabawa matematyczna, której celem jest układanie przedmiotów w odpowiedniej sekwencji i ćwiczenie przeliczania przedmiotów na konkretach. Proszę przygotować dla dziecka pięć papierowych kół różnej wielkości. Zadaniem dziecka będzie ułożenie kół od najmniejszego do największego oraz przeliczanie kół. Koła można przykleić również w wymienionej kolejności na kartkę i z każdego koła zrobić „emotikony” z różnymi nastrojami, emocjami.
  • „Bańki mydlane”- swobodne puszczanie baniek na świeżym powietrzu. Celem zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania oraz doskonalenie umiejętności przeliczania Zabawa polega na tym, aby dziecko łapało zrobione przez rodzica bańki według instrukcji np. Złap małą bańkę, złap dużą bańkę. Bańki można również przeliczać np. Kto złapie więcej?

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka: Zwierzęta duże i małe

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  • „Gdzie mieszkają dzik, żmija i łoś?” – rozmowa na temat dzikich zwierząt i zabawa dydaktyczna. Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce, (pobierz).
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 43. –„Co to za zwierzę?” Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta.
  • „Robimy trąbofony” – wykonanie instrumentów muzycznych. Przygotować: rolkę po ręczniku papierowym, balon i nożyczki. Dziecko odcina fragment balonu i próbuje go naciągnąć na otwór rolki. Dziecko gra na instrumencie, dmuchając w niezaklejony balonem koniec rolki.
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyj bajkę edukacyjną  ,,Leśne zwierzęta” dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE

Wtorek 9.06.2020 r.

  • „Kto mieszka w lesie?” – rozmowa na temat zwierząt mieszkających w polskich lasach na podstawie doświadczeń dzieci i bajki ,,Zwierzęta lasu”: https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 45 ,,Kto mieszka w lesie?”
  • „Żmija” lepienie węża z plasteliny.

Środa 10.06.2020 r.

  • Zoo – nauka piosenki i inscenizacji do niej. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=upHa1EtFDMI
  • „Ale w zoo jest wesoło!” – rysowanie wspólnej pracy przedstawiającej zoo. Kształtowanie zdolności plastycznych. Robiąc pracę słuchaj „Piosenki o zwierzętach” dostępne w linkach:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=4cFqUGq5qKQdzungla/
  2. https://www.youtube.com/watch?v=3ADerlU5cow
  3. https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 44. Od najmniejszego do największego” – kształtowanie umiejętności segregowania zwierząt pod względem wielkości.
  • „Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta (lwa, bociana, kozę, wilka, małpę, słonia, wróbla, sowę, osła). Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu.
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyj bajkę dostępna w linku; https://www.youtube.com/watch?v=s_gYL6CdnnA&list=PLHAKYSUVjpEDRhejQnP9MMRPH9yAUWp8L&index=6

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia  – Zwierzęta duże i małe

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  • Oglądanie filmu dla dzieci – Lulek jedzie do ZOO, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM. Rozmowa na temat filmu.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych połączone z czytaniem wyrazów globalnych, (pobierz). Wyróżnianie litery w nagłosie, umiejętność głoskowania i sylabizowania podanych wyrazów.(pobierz).
  • Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia, doskonalenie sprawności manualnej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Praca z KP4.30 – umieszczenie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji w przestrzeni, identyfikowanie zwierząt po fragmencie ciała, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Zabawa ruchowa – Idziemy do zoo, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=i4WIxYKYAWs

Wtorek 9.06.2020 r.

Proponowane pytania:Jaką wyjątkową cechę miała żyrafa Giga?Jak wykorzystywała długą szyję?Jak zachowywała się, gdy inne zwierzęta ją chwaliły?Z czym mogła mieć trudności?Jakie słowa najczęściej powtarzała żyrafa?Czy to ładnie przechwalać się przed innymi?Z czym nie mogła sobie poradzić?Kto jej wtedy pomógł?

Proszę podsumować rozmowę w taki sposób, aby uświadomić dziecku, że każdy ma różne umiejętności, jedni świetnie tańczą, inni dobrze czytają albo potrafią pięknie rysować, a jeszcze inni bardzo szybko biegają. Nie należy się przechwalać takimi umiejętnościami, bo jest to niekulturalne i świadczy o próżności. Można natomiast wykazać się takimi umiejętnościami, np. podczas występów, konkursów lub pomagając innym, tak jak zrobiła to antylopa Mila.

  • Praca plastyczna – Maska żyrafy, (pobierz). Wytnij maskę, wytnij  otwory na oczy i ozdób według własnego pomysłu, doczep po bokach gumki.
  • Praca z KP4.31a – łączenie symboli parków narodowych ze zdjęciami odpowiednich zwierząt, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej.
  • Praca z KP4.31b –  doskonalenie zdolności grafomotorycznych, klasyfikacja, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Nocne zwierzęta w Polsce. Co się kryje w ciemnościach?, dostępne w linku: https://podroze.onet.pl/polska/nocne-zwierzeta-w-polsce-co-sie-kryje-w-ciemnosciach/wsqy6n7

Środa 10.06.2020 r.

  • Praca z KP4.32a –  poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Wysłuchanie fragmentu utworu z cyklu „ Karnawał zwierząt” Camille’a Saint-Saensa. Utwór dostępny w  linku: https://www.youtube.com/watch?v=k2RPKMJmSp0 (proszę przesłuchać fragment od. min 6:15- Słoń) Podczas słuchania utworu dziecko zastanawia się, jaki charakter ma muzyka i jakie zwierzę ilustruje  rodzic nie zdradza tytułu).
  • Walc Słonia– zabawa ruchowo-interpretacyjna do muzyki.Dzieci tańczą w rytm walca. Poruszają się ciężko jak słonie, kołysząc się na boki. Wskazówka dla rodzica: istotą zabawy nie jest opanowanie kroków walca, lecz samo interpretowanie ruchem słyszanej muzyki. Propozycja utworu do zabawy dostępna w linku:https://www.youtube.com/watch?v=lX0qyhJcACk
  •  „Gdzie są zwierzęta?” –  zabawa z ( wypychanką) –W.26-27.
  • Praca z KP4.32b –  poszerzenie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

Dla chętnych dzieci:

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Wakacyjne podróże

Poniedziałek – 8.06.2020 r.

  •  Słuchanie piosenki pt., „Lato, lato, lato” , dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ – rozmowa na temat piosenki.
  • Wykonanie łódki według instrukcji – karty pracy 4, str. 60, rysowanie po śladach.
  • Zapoznanie z treścią utworu Danuty Gellnerowej ,,Z wizytą u babci”, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza.Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów. Zwrócenie uwagi na piękno polskiej wsi. Podkreślenie jej walorów wypoczynkowych i zdrowotnych.
  • Zagadki ruchowo-graficzne ,,Co zobaczymy na wsi?”. Rysowanie w powietrzu kształtów kojarzących się ze wsią; odgadywanie przez dzieci, co zostało narysowane.

Wtorek 9.06.2020 r.

  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby „Wakacyjne podróże”. Książka Nowe przygody Olka i Ady s.84-85 (na okładce dzieci na łące)- Rodzic czyta, a dziecko ogląda ilustracje.Rozmowa na temat opowiadania: Co Olek, Ada i tata planowali od samego rana?Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?Jakie kontynenty były widoczna na globusie?Co wskazywał palec Olka?Co wskazywał palec taty?Gdzie chciała pojechać mama?Co wspominała cały czas Ada?Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
  • Praca plastyczna „Wakacje na wybrzeżu”. Przybory:kartka z bloku technicznego, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.Pomalowanie kartki na trzy pasy: żółty- piasek, niebieski- morze, jasnoniebieski- niebo, dorysowanie elementów wakacyjnych
  • Zabawa ruchowa „Na wakacjach”.

Dziecko zajmuje dowolne miejsce na dywanie. Rodzic mówi:

– Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.

Dziecko naśladuje głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysuje w powietrzu fale.

Małe fale – szumią cicho. Dziecko cicho naśladuje szum fal.

Duże fale – szumią głośno. Dziecko głośno naśladuje szum fal.

– Wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką.

Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór – dziecko miarowo oddycha, wykonuje ciężkie kroki.

– W górach można spotkać echo. – dziecko naśladuje sylaby i wyrazy wypowiadane przez rodzica.

Dziecko leży na dywanie i słucha muzyki relaksacyjnej „głosy przyrody”, dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

  • Rysowanie po śladzie drugiej połowy rysunków, kolorowanie ich – karty pracy 4, str. 61.

Środa 10.06.2020 r.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu. Potrzebne 10 klocków. W zależności od zadania dziecko odejmuje lub dodaje klocki i podaje wynik.

– Zadanie 1. Na hali, na hali, juhas 10 owiec pasie. Dwie w góry mu uciekły. Ile masz teraz owiec juhasie?

– Zadanie 2. Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody. Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi ile owiec w zagrodzie śpi?

– Zadanie 3. Na hali, na hali, raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec, 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

– Zadanie 4. Na łące pod górą, juhas owce pasie, cztery czarne owce i pięć białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

  • Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce. Dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku technicznego i maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu. Maluje drzewa iglaste u podnóża gór.
  • Książka Nowe przygody Olka i Ady s.92-93 (na okładce dzieci na łące)- Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.
  • Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc – karty pracy 4, str. 62.
  • Utrwalenie piosenki pt., „Lato, lato, lato” https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Język angielski

GRUPA 5- LATKI

Proszę o powtórzenie piosenki Wiggle fingers (CD, nagranie 29)

W tym tygodniu nauczymy się pytać o to ile kto ma lat.

How old are you- Ile masz lat?

How old is baby?- Ile lat ma dziecko?

Nauka rymowanki How many?- Ile? (CD, nagranie 32)

ona cake- jedno ciasto

two balloons- dwa balony

sad baby- smutne dziecko

happy baby- szczęśliwe dziecko

Podczas odtwarzania nagrania proszę zachęcać dziecko do wspólnego recytowania , wyklaskiwania rytmu utworu oraz pokazywania na palcach odpowiednich liczb.

GRUPA 5-6 LATKI

Proszę powtórzyć piosenkę Shapes everywhere (CD, nagranie 30)

What shape is it?- Jaki to kształt?

Historyjka obrazkowa (CD, nagranie 32)

I can count shapes- Potrafię liczyć kształty

This is a circle- To jest koło

This is a square- To jest kwadrat

This is triangle- To jest trójkąt

Nauka rymowanki I can count shapes ( CD, nagranie 33)

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl


Religia

Witajcie Kochane Przedszkolaki
W najbliższy czwartek będziemy obchodzić Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa zwaną Boże Ciało. Będziemy czcić Pana Jezusa ukrytego w Białym Chlebie, który będzie odwiedzał naszą miejscowość.
Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 45.
Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki o uzupełnienie katechezy 46.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji dostępnej w linku: https://view.genial.ly/5edd305a8adbb80d10fdffc3/interactive-content-uroczystosci-bozego-ciala?fbclid=IwAR2yqQrHqaU-uRGN9-_7GHBqFih3qNewNqQtLR6CfbfmciASE9rb2XqJYbY

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl