Propozycje pracy z dziećmi w domu od 15 -19 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Wakacyjne podróże

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Zabawy konstrukcyjne – Transport. Pojazdy i klocki. Dzieci budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Mogą również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.
  • Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje,  (pobierz).

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

  • Wykonanie ćwiczeń w Kartach Pracy: 4 – latki  Karty pracy, cz. 2, nr 56

Wtorek 16.06.2020 r.

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Lody poziomkowe”. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu,dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=w8mPTZXGbe8
  • Wysłuchanie odgłosu fal morskich (szumu morza), dostępnego w linku: https://www.youtube.com/watch?v=cnvHLmQXkmo 
  • Ćwiczenia grafomotoryczne – Fale morskie. Potrzebne będę: arkusz papieru, kredki. Dziecko kreśli fale morskie: najpierw w powietrzu (prawa ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysuje je na dużym arkuszu. Naśladuje przy tym szum morskich fal na głosce sz.

Środa 17.06.2020 r.

  • Zabawa kolorami – Kolory lata. Kartki w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach. R. rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź R., np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.
  • Zabawa matematyczna – Ile jest łopatek? Kostka z oczkami, dla każdego dziecka: sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny. R. rozdaje dziecku sylwetę wiaderka. Prosi dziecko, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwet tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka.
  • Zabawa matematyczna- Porównaj, gdzie jest więcej. Sylwety zabawek do piaskownicy. R. rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej i sprawdziło, układając je w pary.
  • Wykonanie Ćwiczeń w Kartach Pracy:

3 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 19, 20

4 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 57, 58

Czwartek 18.06.2020 r.

  • Ćwiczenia ortofoniczne – Pojazdy. Obrazki przedstawiające pojazdy: rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód osobowy. R. pokazuje jeden obrazek. Dziecko nazywa przedstawiony na nim pojazd, naśladują ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji. R. pokazuje obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówiąc, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie R. podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko wskazuje odpowiednie pojazdy.
  • Wykonanie Ćwiczeń w Kartach Pracy: 4 – latki Karta pracy, cz. 2, nr 59, 60
  • Praca plastyczno – techniczna „Środek lokomocji”, rozwijamy wyobraźnie i pomysłowość.Wykonaj dowolny środek lokomocji wybraną przez siebie techniką plastyczną np.:

Samochód wykonany jest z plastikowych rurek i guzików.

 

 

Samolot wykonany jest ze spinacza i patyczków do lodów.

 

 

 

 

Piątek 19.06.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych. Ćwiczenia w pozycji leżącej-Zabawy nad wodą:

-Deska-dziecko leży na brzuchu, ręce wyciągnięte przed siebie, proste nogi unosi nad podłogę i opuszcza.

-Pływanie żabką- dziecko w leżeniu na brzuchu naśladuje pływanie- energicznie wykonuje ruchy rękami i nogami.

-Styl grzbietowy-dziecko w leżeniu na plecach, prostuje ramiona za głową, przesuwa je szerokim łukiem po podłodze w stronę ciała i unosi ręce górą do początkowej pozycji przy głowie.

-Rowerek wodny- dziecko leży na plecach, rodzic chwyta je za stopy. Dziecko ugina jedną nogę, a drugą prostuje naprzemiennie- jak przy pedałowaniu na rowerze.

Ćwiczenia w pozycji siedzącej:

-Wiosłowanie- dziecko siedzi w rozkroku, z prostymi nogami. Rodzic chwyta dziecko za ręce i lekko pociąga do przodu, by wykonało lekki skłon, a później odchylenie do tyłu.

-Samoloty- siad skrzyżny naprzeciwko siebie. Jedna osoba przyjmuje role pilota i wykonuje ruchy tułowiem i rękami wyprostowanymi w łokciach, szeroko rozchylonymi na boki. Druga osoba na zasadzie lustra powtarza te ruchy. Następuje zmiana ról.

Ćwiczenia w pozycji stojącej:

-Pływanie kraulem- dziecko wymachuje prostymi ramionami naprzemiennie, do przodu oraz do tyłu, z lekkim pochyleniem tułowia w przód i tył.

-Wspinaczka- dziecko wykonuje marsz w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami, uderzają lekko prawą dłonią w lewe kolano i lewą dłonią w prawe kolano.

– Przejście przez kładkę nad strumieniem- dziecko przechodzi po narysowanej kredą linii (lub po sznurku, włóczce ) stopa za stopą, z jednoczesnym uniesieniem rąk w bok.

– Wygrzewanie na słońcu – dziecko wykonuje wdech nosem (ręce bokiem w górę) i wydech ustami (ręce bokiem w dół)- ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

  • Zabawa „Jedzie pociąg z daleka”, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka: Lato

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • „Kolory lata” . Rozwijanie wiedzy o barwach. „Malowanie kolorów lata” – praca z karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 47. Rozwijanie wiedzy o barwach i umiejętności manualnych.
  •  „Rośliny mogą leczyć!” – pogadanka na temat popularnych roślin, wsparta opowiadaniem Letnie opowieści – rośliny na mojej działce i ilustracjami. Pobudzanie u dzieci ciekawości świata,(pobierz).
  •  „Rośliny w okolicach swojego domu” – zajęcia terenowe z kartą pracy Plac zabaw cz.2. s.46.
  • Dla chętnych dzieci: Gra w kolory”.

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej. Na środku leży chusta animacyjna (lub inna kolorowa chusta dostępna w domu), pośrodku chusty stoi R. z piłką i rzuca ją do dziecka. R. przy rzucaniu mówi jakiś kolor. Jeśli dziecko nie złapie piłki lub złapie ją, słysząc słowo: czarny, obiega krąg dookoła.

Wtorek 16.06.2020 r.

Środa 17.06.2020 r.

  • „Kolory tęczy” – rozmowa na temat powstawania i kolejności kolorów tęczy na podstawie doświadczeń dzieci i filmu, dostępny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  • Malowanie palcem tęczy – rodzic uczy dziecko wierszyk- Człapie powoli żółwik Ziemowit, niesie grającą fujarkę. Następnie tłumaczy, że początkowe głoski (lub pierwsze sylaby) słów w tym zdaniu są początkiem nazw kolorów tęczy, od góry do dołu: cz – czerwony, po – pomarańczowy, żół – żółty, zie – zielony, nie – niebieski, gra – granatowy, f – fioletowy.
  • „Tęcza w ogrodzie”– eksperyment. Wdrażanie dzieci do uważnego patrzenia i wyciągania wniosków. Problem do rozwiązania: Co się stanie, gdy do wystawionej na słońce miski z wodą wlejemy olej? Dziecko podaje hipotezy. Przeprowadzenie eksperymentu: dziecko wynosi miskę z wodą na ostre słońce. Wlewa parę kropli oleju. Obserwuje. Lekko miesza patykiem wodę z olejem. Dodaje więcej oleju. Wnioski: po wlaniu oleju do wody pojawiło się w niej wiele kolorów. Wyjaśnienie: kolory zostały wywołane przez światło, którego promienie załamały się między warstwami oleju. Kolory pojawiły się w innej kolejności niż w tęczy.
  • Dla chętnych dzieci: Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q&t=6s

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zwariowana pogoda,(pobierz).
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.

– „Pogoda” – R. daje dziecku gazetę i woreczek foliowy. Dziecko kładzie je na podłodze. Dziecko reaguje na polecenia: pada deszczyk – cichutko uderzają paluszkami o leżącą na podłodze gazetę; wieje wietrzyk – cichutko pocierają palcami o woreczek; uwaga, błyskawica – zakrywają oczy rękami; wielki grzmot – mocno szeleszczą gazetami; wielki huk – mocno szeleszczą woreczkami.

– „Plażowanie” – dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym. Na sygnał R. podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.

– „Przeciąganie liny” – R z jednej strony liny, dziecko z drugiej. Dziecko, przeciąga linę w swoją stronę, wygrywa zespół, który przeciągnie drużynę poza wyznaczoną linię.

Piątek 19.06.2020 r.

  • „W pięknym ogrodzie…” – rozmowa na temat artystów i ich pracy na podstawie doświadczeń dzieci, opowiadania Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym” oraz karty pracy. Zapoznanie dzieci z pracą artysty: malarza, rzeźbiarza, poety, muzyka, (pobierz).
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, 49 – „Artyści w ogrodzie”.
  • Dla chętnych dzieci: Gra interaktywna – Lato- ćwiczenia spostrzegawczości dostępnej w linku: https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia:Lato 

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Wysłuchanie wiersza B. Szelągowska – “Tato, czy już lato?”,  (pobierz). Rozmowa na temat wiersza.
  • Rozsypanka literowa- LATO, (pobierz).Dziecko układa litery i odczytuje powstałe hasło „LATO”, dzieli słowo na sylaby i głoski, wyodrębnia głoskę na początku (A) i na końcu (O).
  • Nauka piosenki – Lato płynie do nas, (pobierz) link – https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA

Wtorek 16.06.2020 r.

  • „Letnie zagadki”- zabawa dydaktyczna, (pobierz).
  • Obejrzyj film – Strach przed burzą – Epizod 20 – Pełny odcinek – Tupcio Chrupcio Polski, dostepny w linku: https://www.youtube.com/watch?v=a8w_7eCq7pU
  • Zabawa paluszkowa –  Letnia burza, (pobierz).
  • Praca z KP4.33b –  utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej.

Środa 17.06.2020 r.

  • Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?” – rozmowa z dzieckiem na temat – Kiedy powstaje tęcza?
  • Obejrzyj film – Tęcza dla dzieci malowana różdżką, dostepne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl
  • „Kolory tęczy” – przeliczanie i nazywanie kolorów na tęczy.

  • Praca z KP4.33a –  doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznych, dekodowanie.
  • Zajęcia plastyczne – Tęcza – malowanie farbami plakatowymi kolorowej tęczy.

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Zwierzęta i owady na łące” – zajęcia dydaktyczne, utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt i owadów łąkowych.
  • Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka- link –https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
  • Praca z 34b – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem przedmiotów niekonwencjonalnych – butelki plastikowej, (pobierz).

Piątek 19.06.2020 r.

  • Ciekawa rozgrzewka dla Dzieci na WF – Praktyczne Ćwiczenia!, dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
  • „Lody” – dyskusja na temat sposób powstawania lodów i ich właściwości.
  • „Bananowe lody” – przygotowanie własnoręczne lodów z bananów, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=EtLm_PTf0N0
  • Praca z KP4.35 –  doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia.

Zajęcia dodatkowe:

  1. Jak zrobić ciastolinę w domu! (my3 eksperymenty) my3 – tv dla dzieci – link – https://www.youtube.com/watch?v=hbvejrghw_k
  2. Jak zrobić lody z plasteliny / ciastoliny! Lody w kształcie arbuza, jabłka i czekoladowy! – link – https://www.youtube.com/watch?v=fOLZIc4FOgQ
  3. Łąka – rośliny i zwierzęta, Edvard Grieg – Poranek – link – https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
  4. Molicka Maria – Bajki terapeutyczne [Audiobook PL] – link – https://www.youtube.com/watch?v=UuvWpAIwCXg
  5. Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – link –https://www.youtube.com/watch?v=d0J_Mmd_Dxg 

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia  – Wakacyjny czas

Poniedziałek 15.06.2020 r.

  • Karta pracy cz.4, s.67 – otoczenie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
  • Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza:Kto przesyłał uśmiechy?Komu przedszkolak przesłał uśmiechy?Dlaczego przesyłał je dzieciom?
  • Karta pracy cz.4, s.68-69 – oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.
  • Karta pracy cz.4, s.70 – rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania ręki od kratki.

Wtorek 16.06.2020 r.

  • Nauka piosenki „Hej przedszkole ukochane”, dostępna w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

Słowa piosenki:

1.Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki

A ty już kończysz swe siedem lat

Żegnasz zerówkę lub sześciolatki

I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok, a może dwa.

2.A kiedy czerwiec jak woda płynie

Na dworze lata nadchodzi dzień

Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek

Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę

Bo po wakacjach nie wrócisz już

Wspominaj często przedszkolne progi

By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja

Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

 

Środa 17.06.2020 r.

  • Zabawa „Burza na morzu”.

Dziecko siada na krzesełku, a rodzic wypowiada komendy, na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem:

– Spokój na morzu – dziecko delikatnie kołysze się na boki na krzesełku i cicho mówi szszyy.

– Na lewą burtę – dziecko wychyla się na lewą stronę.

– Na prawą burtę – dziecko wychyla się na prawą stronę.

– Burza na morzu – dziecko wstaje i mocno kołysze rękami wyciągniętymi w górę.

  • Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji, (pobierz).
  • Karta pracy cz.4, s.71 – Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Czwartek 18.06.2020 r.

  • „Morze, góry czy jeziora”- karta pracy. Łączenie dziecka z odpowiednim miejscem, dostępne w linku: http://2.bp.blogspot.com/-880hSI9Ioi8/VAxR1UK1nGI/AAAAAAAADvQ/lWXbnL5tS6I/s1600/scn0069.jpg
  • Wakacyjne marzenia – praca plastyczna.Na szkłach okularów dzieci mają narysować miejsce, w którym chciałyby spędzić wymarzone wakacje. Muszą także dorysować nos, usta, brwi a także dorobić włosy. Obrazek należy pokolorować , dostępne w linku: https://3.bp.blogspot.com/-6Nul9o34GII/WUaHZL1g8WI/AAAAAAAACQg/xs5WqUCVdJAwOU5WcKxvSFTooZno8TXlQCLcBGAs/s1600/Wakacyjne%2Bmarzenia.jpg
  • „Moje wspomnienia z wakacji”- swobodne wypowiedzi dziecka, na temat tego, gdzie spędziło ostatnie wakacje.
  • Ćwiczenia ruchowe „Syreny”.

– Syreny wzywają marynarzy – w pozycji stojącej dziecko wykonuje różnego rodzaju wymachy ramion, starając się by ruchy były płynne, delikatne.

– Syreny zanurzają się i wynurzają z wody – siad klęczny, przejście do klęku w połączeniu z wymachem ramion w górę, powrót do siadu klęcznego, opuszczenie ramion.

– Syreny czeszą włosy – siad płaski. Dziecko wykonuje powolne ruchy naśladując czesanie włosów, stara się sięgnąć jak najdalej wokół siebie, bo włosy są bardzo długie.

– Syreny czyszczą ogony – siad płaski, skłon w przód. Dziecko staraj się dosięgnąć jak najdalej ( do stóp ) by wyczyścić ogon.

– Syreny suszą włosy – leżenie przodem, dłonie przy klatce piersiowej. Dziecko podnosi się na rękach, wyginaj grzbiet w łuk, starając się wytrzymać w tej pozycji przez kilka sekund (rozciąganie mięśni brzucha).

Piątek 19.06.2020 r.

  • Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych w formie metody zabawowej.
  1. Na początek rozgrzewka,którą znajdziecie na stronie: https://youtu.be/MG6iPAU2b0I
  2. ,,Magiczne koło” – losowanie za pomocą koła różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych.Włączcie wesołą muzykę i zakręćcie kołem  przynajmniej 5 razy – losujemy na przemian raz dziecko, raz rodzic, dostępne w linku: https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
  3. Piosenka do zabawy, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=U7OOKkx_SRc

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Język angielski

GRUPA 5-LATKI

W tym tygodniu utrwalimy nazwy zwierząt.

cat- kot

dog- pies

bird- ptak

fish- ryba

turtle- żółw

Nauka piosenki I love petsKocham zwierzęta(CD, nagranie 34)

I’vegot a cat with yelloweyes- Mam kota z żółtymi oczami

I’vegot a dog with a red nose- Mam psa z czerwonym nosem

I’vegot a bird with greeneyes- Mam ptaka z zielonymi oczami

I’vegot a turtle with blueeyes- Mam żółwia z niebieskimi oczami

Proszę poszukać w domu obrazki przedstawiające zwierzęta o których się uczycie lub narysujcie je. W momencie gdy usłyszycie nazwę zwierzęcia wskażcie palcem na dane zwierzę.

GOODBYE

 

GRUPA 5-6 LATKI

W tym tygodniu utrwalimy nazwy zwierząt.

tiger- tygrys

elephant- słoń

zebra- zebra

giraffe- żyrafa

parrot- papuga

Nauka piosenki Lookaround- Rozejrzyj się wkoło(CD, nagranie 35)

I cansee a tiger- Widzę tygrysa

I cansee a zebra- Widzę zebrę

I canseeanelephant- Widzę słonia

I cansee a parrot- Widzę papugę

I cansee a giraffe- Widzę żyrafę

Proszę rozłożyć na podłodze karty z obrazkami zwierząt lub je narysować, podczas słuchania piosenki dziecko wskazuje palcem na zwierzątko które słyszy.

GOODBYE

e-mail do Pani Małgorzaty – gosiaskrzeta@op.pl


Religia

Witajcie Przedszkolaki. Trwa miesiąc czerwiec, który jest w sposób szczególny poświęcony Najświętszemu Sercu Jezusa.

  • https://view.genial.ly/5ee63230f319630d74c4a804/interactive-content-chce-nasladowac-jezusa-w-milosci-i-dobroci?fbclid=IwAR0XxwT41IV7980qMfVPl7T2hlY4GMyjzmUCytOHUrqHnoM9YY1TYb3M2wk

Ta katecheza jest przygotowana na 2 zajęcia katechetyczne. Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechezy 54. Dzieci z grup Krasnoludki i Jagódki proszę o narysowanie serca.

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl