Propozycje pracy z dziećmi w domu od 22 -26 czerwca

Szanowni Rodzice

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dziećmi w domu na kolejny tydzień dla poszczególnych grup. Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się pracą Waszych pociech, zachęcamy do przesyłania wszelkich zdjęć, wytworów prac i zabaw dzieci na adresy e-mailowe, które zamieszczone zostaną pod wpisem.

 

Grupa: 3 -latki Smerfy

Tematyka tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje, (pobierz). Rozmowa kierowana na podstawie wiersza: Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach? Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem? Dokąd możemy pojechać na wakacje? Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje? Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji? Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu
  • Wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy:

3 – latki KP cz. 2 nr 21

4 – latki KP cz. 2 nr 61

Wtorek 23.06.2020 r.

 Mknie po torach pociąg: „u, u, u!.

Pasażerów wiezie chyba stu,

Każdy z nich dojedzie tam, gdzie chce.

Nagle maszynista woła: „nie!”.

Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk”,

Coś tam puka w dole:” puk, puk, puk”.

Maszynista to jest wielki zuch-

Znowu cały pociąg wprawił w ruch.

  • Rozmowa na podstawie piosenki:

– Kim jest konduktor?

-Gdzie pracuje konduktor?

-W jakie miejsca można jechać pociągiem?

-Jak trzeba zachować się w pociągu?

  • Wakacyjna wyliczanka:

Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas na morze?

Bardzo chętnie raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, każdy jechać z tobą może?

Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

Środa 24.06.2020 r.

  • Zakończenie roku szkolnego. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.
  • Dla chętnych dzieci:

Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych. Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru. Rodzic rozkłada na stolikach figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segreguje je według jednej, określonej przez Rodzica cechy (koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko na niebieskiej kartce  ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
  • Praca plastyczna Rożki lodowe.Dla dziecka: rożek lodowy wycięty z papieru, kolorowe waciki, klej – zwykły i z brokatem, kartka z bloku.Dzieci otrzymują lodowe rożki wycięte z papieru.Przyklejają je na kartce z bloku. Potem przyklejają do nich kolorowe kulki lodów wykonane z wacików. Na koniec dekorują je polewą, rysując na wierzchu kolorowe linie klejem z brokatem.

Piątek 27.06.2020 r.

Rodzic demonstruje dziecku ruch, a dziecko powtarza za nim:

– Marsz w miejscu z wymachem rekami ugiętymi w łokciach.

-Krok dostawny w bok ( np. w stronę drzwi), powrót.

-Krok dostawny w bok ( w stronę okna), powrót.

– 4 kroki w lewo, 4 w prawo.

– 4 kroki w prawo, 4 w lewo.

– Uderzenie lewą dłonią w uniesione prawe kolano, naprzemiennie z uderzeniem prawą dłonią w uniesione lewe kolano.

-Marsz w miejscu z wymachem prostymi rękami w bok i górę.

-Marsz z jednoczesnymi wymachami ręką nad głową ( raz prawa raz lewą ręką).

-Marsz w miejscu z prostymi rękami, wyciągniętymi w bok, i otwartymi dłońmi skierowanymi raz do góry, raz do dołu.

Cały układ powtarzamy, a po skończeniu następuje część relaksacyjna. Ułóżcie się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczy – czas na odpoczynek!

Dla chętnych:

-układ taneczny z rozgrzewką: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM-

e -mail do wychowawcy grupy Smerfy- sylwiahac@wp.pl

 

 

Grupa 4-latki Kotki

Tematyka:Wakacje

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • „Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci oraz opowiadania Letnie opowieści – echo w Tatrach.(pobierz). Doskonalenie emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • „Moje góry” – układanki. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Jadę pociągiem prawdziwym – zabawa do piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=W5Zpd12O10k
  • Dla chętnych dzieci: Obejrzyjcie bajkę, dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&t=7s

Wtorek 23.06.2020 r.

  • „Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbior­nikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zabawy w wodzie. Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz, (pobierz).
  • Boogie woogie– zabawa ruchowa, orientacyjna. Rozwijanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s. 50 „Gdzie można to znaleźć?”Doskonalenie sprawności manualnej i orientacji na karcie.
  • Przypomnienie piosenki grupowej ,,My jesteśmykotki dwa”, dostepne w linkuhttps://www.youtube.com/watch?v=Ocum8_R756w
  • Dla chętnych dzieci: Zabawa z farbami – „ Co przypomina ci ta plama”– dziecko zagina kartkę, w zagięciu umieszcza trochę farby, zagina kartkę ponownie, ściska ją i rozkłada. Palcem rozciera plamę, aby otrzymać to, co sobie wyobraziło.

Środa 24.06.2020 r.

  • Serdecznie zapraszam wszystkie dzieci na spotkanie w przedszkolu.
  • Uroczyste zakończenie roku szkolnego – wysłuchanie wypowiedzi Pani Dyrektor,  wspólne rozmowy z dziećmi , dzielenie się przeżyciami z długiego pobytu w domu, pracy z rodzicami. Podziękowanie za sumiennie wykonywanie zadanych prac, wysyłanie zdjęć.
  • Rozdanie dyplomów, niespodzianek, teczek indywidualnych.
  • Dla chętnych dzieci:„Moja grupa przedszkolna jest jak…” – zabawa słowna.Doskonalenie umiejętności twórczego myślenia przez kończenie zdań.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Zajęcia o emocjach – przerażenie związane ze zgubieniem się. Zwrócenie uwagi na sposoby radzenia sobie z taką sytuacją. Historyjka obrazkowa, (pobierz).

  • Piosenka o beksie – przypomnienie piosenki, dowolny taniec. Doskonalenie koordynacji wzroko­wo-słuchowo-ruchowej, dostępne w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY
  • Karta pracy Plac zabaw cz.2, s.51 –„Wakacje nad morzem”. Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Dla chętnych dzieci:Wykonanie mandali – na bazie koła  z plasteliny i wyciskanych różnych naturalnych przedmiotów: małe patyki, łuski szyszek, muszle, małe kamyki (z zachowaniem harmonii, rytmu).

Piątek 27.06.2020 r.

  • „Żegnamy przyjaciół!” – rozmowa na temat przygotowań do wakacji na podstawie doświadczeń dzieci, i opowiadania o naszych bohaterach – Walizka, (pobierz).Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • W Kartach pracy Plac zabaw cz.2, s. 52– doskonalenie spostrzegawczości.
  • Dla chętnych dzieci: Zabawa doskonaląca liczenie „Ile kroków jest do…”. R. wydaje polecenia, dziecko mierzy odległość krokami, licząc je.

e -mail do wychowawcy grupy Kotki – elapietrus60@gmail.com

e – mail do Pani Elżbiety K. – eksia@wp.pl

 

 

Grupa: 5 – latki Krasnoludki

Temat tygodnia:Wakacje

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Lato – przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
  • Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Wakacyjne plany”, (pobierz). Rozmowa na temat opowiadania.Gdzie wybierał się Bartek z rodzicami?Co mieli tam robić?Gdzie miał spędzić wakacje Tadek? Co miał robić w leśniczówce?Co Ania zamierzała robić nad morzem?Co Zosia planowała z rodzicami robić w górach?Kto miał spędzić wakacje na wsi?Co Helenka mogła tam robić?Gdzie wybierał się Krzyś?Co postanowili jego przyjaciele?
  • Zabawa muzyczno ruchowa – Zumba, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=-BB60CjlPXg&feature=youtu.be
  • Praca z 36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.
  • Praca z 37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

Wtorek 23.06.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę, (pobierz).
  • Zabawa dydaktyczna „ Podróżujemy po Polsce”. Dziecko naśladuje jazdę pociągiem. Rodzic zamienia się w motorniczego, który głośna oznajmia kolejne przystanki.

Gdynia – rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę na plażę.Gorący Piasek – dziecko biega na paluszkach.Hop do wody – dziecko kładzie się na dywanie udając pływanie.Uwaga fala- dziecko skacze wysoko udając przeskakiwanie wysokich fal.Relaks na plaży- dziecko kładzie się na dywanie, odpoczywa słuchając szumu fal.Fale na Morzu i Mewy – Odgłosy Natury, Muzyka Relaksacyjna https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

Zakopane – Rodzic zaprasza dziecko na wyprawę w góry.Zdobywamy szczyt – Dziecko naśladuje wspinanie się po górach , idzie powoli wysoko unosząc nogi.Jestem już na szczycie – Dziecko naśladuje wciąganie po linach.Schodzimy w dół – Dziecko maszeruję szybkim krokiem, następnie zatrzymuję się robi z dłoni lornetkę ogląda zdobyte szczyty.Podróż do domu – Rodzic jako motorniczy zaprasza dziecko do pociągu, wspólnie naśladując pociąg wracają do domu.

Środa 24.06.2020 r.

  • Zakończenie roku szkolnego. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.

Czwartek 26.06.2020 r.

  1. Bezpieczeństwo dzieci nad wodą / bezpieczne wakacje– link https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
  2. Bezpieczeństwo w górach/ bezpieczne wakacje – link – https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje,  (pobierz).
  • Zabawa dydaktyczna Znam… Przypominamy dziecku, że nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko oraz swój adres – informacje, które możemy podać policjantowi. (Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym). Możemy sprawdzić, czy dziecko zna swoje dane.
  • Zabawa dydaktyczna Numer alarmowy – Na kartce papieru zapisujemy numer alarmowy 112. Odczytujemy go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Następnie opowiadamy dziecku jakie służby ratunkowe, można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.
  • Praca z KP4.39 –   układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.

Piątek 26.06.2020 r.

  • Zajęcia plastyczno – techniczne – Wakacyjny obrazek. Papierowe talerzyki okrągłe i prostokątne malujemy na dwa kolory żółty i niebieski. Dodajemy odrobinę pomarańczowej farby tworząc zachodzące słońce. Z kartonu wycinamy łódki i żagle. Przyklejamy.Materiały:talerzyk papierowy okrągły lub prostokątny, farby plakatowe, pędzel, nożyczki, blok techniczny, klej.

  • Zajęcia plastyczne – Maska do nurkowania. Z papierowego talerzyka wycinamy środek. Na talerzyk naklejamy okulary i rurkę wycięte z fioletowego papieru. Maskę wykańczamy dorysowując elementy czarnym pisakiemMateriały:papierowy talerzyk, klej, nożyczki, fioletowy papier, czarny pisak.

  • Praca z KP4.40 –  doskonalenie zdolności grafomotorycznych, stymulowanie kreatywności.

Dodatkowe zajęcia:

e-mail do wychowawcy grupy Krasnoludki – bozenakrosno@wp.pl

e – mail Pani Anity – granita@o2.pl

 

 

Grupa: 5,6 – latki Nutki, Jagódki

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek 22.06.2020 r.

  • Karta pracy cz.4, s.78. Granie w parach w grę.
  • Karta pracy (B) Nowe Przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80 – (różowa książka dla 5 latków). Rysowanie po śladach.
  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby. Cz.2, s. 80 – (książka zielona dla 6 latków). Ćwiczenia w czytaniu.
  • Słuchanie wiersza „Co robią latem dni tygodnia?” G. Lech, (pobierz). Rozmowa na temat wiersza: Jaka pora roku już nadeszła? O co zapytał swoje dni Tydzień? Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia? Ile dni wchodzi w skład tygodnia? Co lubisz robić w poniedziałek?

Wtorek 23.06.2020 r.

  • Karta pracy s. 73 – kończenie rysowania szlaczków.
  • Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków lub klocków. Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych (trójkąt, kwadrat, prostokąt), określanie ile patyczków potrzebowały do ułożenia danej figury.
  • Układanie działań: 3+4+3=10; 10-3=7; 7-3=4.
  • Karta pracy s.74 – opowiadanie co się dzieje na obrazku.
  • Utrwalenie nazw miesięcy.

Środa 24.06.2020 r.

  • Karta pracy s. 75 – czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego o wakacjach, kończenie kolorowania kredek według rytmu.
  • Praca plastyczna na temat „Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu?”. Dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu.
  • Karta pracy s. 77 – czytanie tekstu, rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach, kolorowanie rysunków.

Czwartek 26.06.2020 r.

  • Nadszedł czas pożegnania – zakończenie roku szkolnego.Pożegnanie Pani Dyrektor, nauczycieli i młodszych kolegów. Wręczenie dyplomów, nagród i upominków dzieciom.

Piątek 27.06.2020 r.

  • Karta pracy s.78 – granie w parach w grę.
  • Zabawa badawcza „Dlaczego czereśnie pękają?”. Czereśnie kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość, skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchany balonik , nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest. Degustowanie czereśni całych i popękanych.

e -mail do wychowawcy grupy Nutki – karo9675@wp.pl

e-mail do wychowawcy grupy Jagódki – anna_buczynska5@interia.pl


Religia    

Witajcie Kochane Przedszkolaki.
Przed nami ostatni tydzień wspólnego poznawania Pana Boga.
Zanim się z Wami pożegnam, oto ostatnie nasze katechezy:
  1. https://view.genial.ly/5ecf53c4afd56f0d94332ba6/interactive-content-kazda-parafia-ma-swojego-patrona?fbclid=IwAR3KI6DdlvpKRJiS5KNLTrBuOHAPN8gvE4mXiGZ_QgJguYxdULzsgn1APbA
  2. https://view.genial.ly/5eb13926e4d83e0d37f286e4/social-horizontal-post-wakacje-czasem-radosnego-wypoczynku-z-bogiem?fbclid=IwAR0M6Yhg2GBGRjtiWsSt73XH_w9Emc7Ehuc8WjiqAOCSAvH1–GtvkL8WjI

Dzieci z grup Jagódki i Krasnoludki proszę o uzupełnienie katechez 52 i 53.

Dzieci z grupy Nutki proszę o uzupełnienie katechez 55 i 56.

e-mail do Pani Marii – mgolebiowska@vp.pl