Współczesne przedszkola coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie, by rozwijać kompetencje dzieci już od najmłodszych lat. W grupie Sówki zorganizowano Tydzień Nowych Technologii aby zgłębić wiedzę w temacie nowych technologii. Metodą projektu Pani zadała pytanie co wiemy o Nowych Technologiach i co chcemy się się dowiedzieć. Według odpowiedzi dzieci, tematem ciekawym stało się kodowanie i programowanie oraz robot Photon. To interaktywny robot, który dobrze wpisuje się w temat naszego tygodnia. Dzięki swojej sympatycznej formie i intuicyjnej obsłudze, świetnie sprawdza się jako pomoc dydaktyczna w nauce podstaw programowania. Dzieci sterują Photonem za pomocą aplikacji, ucząc się logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz pracy zespołowej. W przedszkolu nauka kodowania to nauka poprzez zabawę – dzieci tworzą proste sekwencje ruchów, korzystają z kolorów, dźwięków i zadań logicznych. Photon porusza się po macie edukacyjnej, wykonuje polecenia i reaguje na działania dzieci, co sprawia, że nauka staje się przygodą. Zatem co się wydarzyło? Uczyliśmy się podstaw programowania za pomocą aplikacji , dzieci kodowały robota do kart obrazkowych zgodnych z tematem tygodnia (wiosna), dodatkowe zagadki dźwiękowe były bardzo pomoce i wesołe, a dodatkowo dzieci utrwaliły słownictwo z języka angielskiego zgodne z tematem i prowadzoną innowacją pedagogiczną. Photon potrafi także za pomocą stosownych narzędzi pisać więc to też ćwiczyliśmy. Wszystkie nasze wcześniejsze doświadczenia wykorzystaliśmy podczas Dnia Nowych Technologii w Edukacji, podczas, którego zaprosiliśmy rodziców na dzień otwarty. Dzieci wykazały się umiejętnościami kodowania. Podczas zajęć otwartych Pani zadała pytanie czego uczy nas praca z Photonem? Podczas realizacji zajęć odpowiedzieliśmy, że myślenia, współpracy, nauki przez doświadczenie, i to że błędy są OK. Zgodnie z tematem wiosennym dzieci kodowały robota do obrazków, Photon pomógł także narysować dzieciom łąkę do posadzenia krokusów, które wcześniej przygotowały. Wszystkie aktywności, które dzieci nauczyły się w trakcie tygodnia wykorzystały aby nauczyć tego swoich rodziców. Ostatnia część zajęć otwartych, a tym samym Dnia Nowych Technologii w Edukacji to dzieci uczą rodziców. Dzieci swoje umiejętności z kodowania przekazały swoim rodzicom. Zarówno dzieci były dumne z tego , że potrafią nauczyć mamę /tatę, jak i rodzice dumni z tego co potrafią dzieci. Pani natomiast spokojna, że praca przynosi efekty. W trakcie trwania Tygodnia Nowych Technologii , przedszkolaki bawiły się również kodami QR i takie sentencje motywacyjne do działania zostały przygotowane dla rodziców. Ponadto odbyło się spotkanie z właścicielem portalu internetowego , który przedstawił dzieciom urządzenia , których używa w swojej pracy ( aparat, kamera, dron) , Pana Kamila dzieci również nauczyły kodowania . Kodowanie to nowa technologia , która jest zabawą i dobrą podstawą na przyszłość . Przyszli programiści to mY 😉 Wydarzenie zorganizowano w ramach Dnia Nowych Technologii w Edukacji 2025 , którego inicjatorem jest Minister Edukacji.
Dzień Nowych Technologii w Edukacji w grupie „Sówki” udział w konkursie.
22 kwietnia, 2025 Przedszkole

